کم فروشی و تقلب، تخلفات بازار آهن شادآباد


کم فروشی و تقلب، تخلفات بازار آهن شادآباد

قاضی تعزیرات تخلف کم فروشی و تقلب در برخی واحد‌های فروشنده آهن و میلگرد در بازار آهن منطقه شادآباد را محرز دانست.

کم فروشی و تقلب، تخلفات بازار آهن شادآبادبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، قاضی تعزیرات تخلف کم فروشی و تقلب در برخی واحد‌های فروشنده آهن و میلگرد در بازار آهن منطقه شادآباد را محرز دانست و از مسئولان اتحادیه برخورد با متخلفان را خواستار شد.
با قاضی و کارشناسان تعزیرات حکومتی شهر تهران و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و ماموران نیروی انتظامی در منطقه شادآباد جنوب تهران برای بررسی شکایتی از یک آهن فروش حاضر شدیم.
متهم این پرونده به محض این که متوجه حضور تعزیرات شد، از محل گریخت و متواری شد.
قاضی تعزیرات در مصاحبه با خبرنگار ما در خصوص تخلفات این آهن فروش گفت: براساس گزارش‌های واصله و شکایت شاکی خصوصی و تایید کارشناسان صنعت، معدن وتجارت استان تهران متهم این پرونده آهن‌های ضایعاتی و از رده خارج را در قالب میلگرد نو به فروش می‌رساند.
بهروز طالبیان افزود: شاکی این پرونده علاوه بر این تخلف به تخلف کم فروشی هم برخورده به این ترتیب که کمتر از وزن موردنظر میلگرد به او تحویل داده شده است.
کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم که ما را در این گشت مشترک تعزیراتی همراهی می‌کرد، گفت: متاسفانه این واحد صنفی تخلف‌های فراوانی داشته و چندین بار به اخطار‌های ما بی توجه بوده است و وی فقط در یک فاکتور یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال تخلف داشته و هیچ کدام از فاکتورهایش نیز معتبر نبوده است.
علیپور افزود: این تخلف‌ها ناشی از ضعف اتحادیه آهن و فولاد است و باید اتحادیه نظارت خود را بیشتر کند و علاوه بر برخورد با تخلف کم فروشی و تقلب، با واحد‌های صنفی که جواز ندارند، برخورد کند و در صورت نداشتن جواز اجازه فعالیت به آن‌ها ندهد.
وی گفت: پرونده‌های زیادی از بازار آهن شادآباد داریم که ما در برخی فاکتور‌ها شاهد ۴ تا ۵ تن کم فروشی هستیم.
قاضی تعزیرات هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: قریب به اتفاق واحد‌های صنفی این بازار فاکتور معتبر ارایه نمی‌کنند و آن چیزی که به خریداران می‌دهند برگه فروش است نه فاکتور؛ در صورتی که در فاکتور باید مشخصات کامل واحد صنفی و نشانی همراه با مهر و شماره سریال باشد.
طالبیان افزود: مسئولان اتحادیه هم باید یک باسکول شاخص و معتبری را به عنوان معیار داشته باشند، تا بتوانند وزن کالا‌های ارایه شده را دقیق بررسی کنند تا اگر کم فروشی اتفاق افتاد، بتوانند گزارش کنند.
البته تعدادی از آهن فروشانی که عملکردشان مورد تایید اتحادیه آهن و فولاد بود در مصاحبه با خبرنگار ما از برخی از تخلف همکارانشان گلایه داشتند.
یکی از این افراد می‌گفت:​ من صد‌ها بار از مشتریان شنیده ام که باری خریده و با کم فروشی مواجه بوده اند و علاوه بر کم فروشی شاهد تقلب هم بوده ایم به این ترتیب که میلگرد‌های ضایعاتی را در قالب میلگرد نو به فروش می‌رسانند.
یکی دیگر از این فروشندگان می‌گفت: متاسفانه برخی همکارانمان قیمت را کمی پایین‌تر عرضه می‌کنند، اما به گفته برخی مشتریان مرتکب تخلف کم فروشی می‌شوند و گاهی در یک بار چند تن کم فروشی می‌کنند.
قطعا نظارت بر بازار به عهده اتحادیه‌های مربوطه است و همه این تخلفات در نبود نظارت مسئولان و نمایندگان اتحادیه انجام می‌شود؛ نظارتی که اگر دقیق صورت می‌گرفت شاید نیاز به ورود سازمان‌های نظارتی و از جمله سازمان تعزیرات حکومتی نبود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول