مراسم تجلیل و بزرگداشت همکاران نشریه توفیق برگزار می‌گردد


مراسم تجلیل و بزرگداشت همکاران نشریه توفیق برگزار می‌گردد

مراسم تجلیل و بزرگداشت دست‌ اندرکاران مجله توفیق برگزار می‌شود. به گزارش شیرین طنز ، به نقل از خبرگزاری مهر، به مناسبت اهدای آرشیو و... ادامه مطلب... نوشته مراسم تجلیل و بزرگداشت همکاران نشریه توفیق برگزار می‌گردد اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

مراسم تجلیل و بزرگداشت دست‌ اندرکاران مجله توفیق برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از خبرگزاری مهر، به مناسبت اهدای آرشیو و کتابخانۀ نشریۀ توفیق ، به مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) مراسمی با عنوان «توفیق ؛ آفاق طنز و فکاهه در ایران» با هدف تجلیل و بزرگداشت بنیان‌گذاران و همکاران این نشریه در محل این مرکز برگزار می‌شود.

این مراسم روز یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ماه، با حضور حسن توفیق و سخنرانی کاظم موسوی بجنوردی، احمد مسجد جامعی ، سید محمود دعایی، مژگان نی داود (رفیع)، هادی خانیکی، مسعود رضوی، عماد الدین قرشی و غلامرضا کیانی رشید برگزار می شود.

مراسم تجلیل و بزرگداشت همکاران نشریه توفیق برگزار می‌گردد

همکاران نشریه توفیق

توفیق ، هفته‌نامهٔ فکاهی و طنزآمیز فارسی‌زبان ایران با حدود نیم قرن فعالیت از سال ۱۳۰۲ تا ۱۳۵۰ خورشیدی (۱۹۲۳ تا ۱۹۷۱ میلادی) بود.نخستین شمارهٔ توفیق در ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۲ منتشر شد و انتشار آن در سه دورهٔ ناپیوسته ادامه یافت.

از موضوع‌های همیشگی توفیق ، ارائهٔ چهرهٔ نادان و عقب‌افتاده از نمایندگان مجلس بود که مجلس را نهادی سخیف معرفی می‌نمود. نخست‌وزیران نیز دستمایه اصلی کاریکاتورهای توفیق بودند.

علاوه بر کاریکاتورهای سیاسی، کاریکاتورهایی با پیام‌های اجتماعی نیز در این نشریه چاپ شد که حکایت از فساد ادارات و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها می‌کرد.

این نشریه در سال ۱۳۵۰به علت همسو نبودن شیوهٔ آن با سیاست‌های حکومتی و انتقادهای روزافزون از دستگاه حاکم با دستور شاه توسط نخست وزیر، هویدا توقیف شد.

حمید نورشمسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز 4 اردیبهشت + فیلم