بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید


بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید

سبد محصولات شاسی‌بلند مرسدس بنز هم‌اکنون دارای 8 مدل متمایز بوده و واضح است که این خودروها از نظر فروش اهمیت بسیار زیادی برای ژرمن‌ها دارند. معرفی یک نسخه جدید از شاسی بلندهای جدید، صرف‌نظر از گستردگی بازار خبر مهمی برای خود برند و مشتریان خواهد بود. مرسدس GLE کوپه که اولین بار در سال... The post بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید appeared first...

سبد محصولات شاسی‌بلند مرسدس بنز هم‌اکنون دارای 8 مدل متمایز بوده و واضح است که این خودروها از نظر فروش اهمیت بسیار زیادی برای ژرمن‌ها دارند. معرفی یک نسخه جدید از شاسی بلندهای جدید، صرف‌نظر از گستردگی بازار خبر مهمی برای خود برند و مشتریان خواهد بود.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
مرسدس GLE کوپه که اولین بار در سال 2015 عرضه شده بود هم‌اینک شاهد معرفی دومین نسل خود بوده است. نسل جدید GLE کوپه از نظر فاصله بین محوری کمی کوتاه‌تر بوده اما 39 میلی‌متر طویل‌تر و 7 میلی‌متر پهن‌تر از نسل پیشین خود می‌باشد. فروش این شاسی‌بلند از هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
چند ماه پیش ما در رومانی با مدیر توسعه شاسی‌بلند مرسدس دیدار کردیم اما حالا برای اولین بار شانس تست این خودرو را به دست آورده‌ایم. در آینده نسخه‌های پلاگین هیبریدی GLE کوپه نیز عرضه خواهند شد اما فعلاً مشتریان تنها می‌توانند یک نسخه دیزلی و مدل خاص ای ام جی با نام GLE 53 را انتخاب کنند.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
مشتریان مرسدس درباره نسل قبلی GLE انتقاداتی داشتند و می‌گفتند که این خودرو به اندازه‌ی ظاهر خود سواری اسپورتی ندارد؛ اما تیم مهندسی مرسدس مطمئن شده‌اند که GLE کوپه جدید تیزتر از قبل شده است. البته که دستیابی به این هدف با چالش‌هایی همراه بوده است. مهندسان این شرکت نه تنها فاصله بین محوری را کوتاه‌تر کرده‌اند بلکه سیستم تعلیق را سفت تر کرده، فرمان را دوباره مهندسی کرده و حتی در نسبت‌های دنده نیز دست برده‌اند تا مدل کوپه در مقایسه با نسخه استاندارد حس اسپورت تری داشته باشد.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
مشکل این است که GLE کوپه علیرغم تلاش‌های تیم مهندسی مرسدس نمی‌تواند ریشه‌های خود را پنهان کند. GLE هنوز هم یک شاسی‌بلند بزرگ و با ابهت بوده و قطعاً در جابجایی وزن بالای خود به تقلا می‌افتد و از این نظر پورشه کاین کاملاً برتر ظاهر می‌شود. برای مثال در زمان تعویض لاین سریع هنوز هم تکان های زیادی در بدنه وجود دارد.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
فرمان خودرو سبک بوده و فاقد احساس است اما چسبندگی زیادی حتی در جاده‌های خیس دارد. حالت‌های رانندگی پیش‌فرض و سفارشی نیز به راننده اجازه می‌دهند تنظیمات خودرو را تغییر دهند. گیربکس 9 سرعته مرسدس عالی بوده و در حالت دستی تعویض‌های سریعی دارد.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
ما هر دو نسخه‌ی GLE 400 d و AMG GLE 53 را تست کردیم و باید گفت هر دو خودرو از پیشرانه‌های قدرتمندی سود برده‌اند. هر دو خودرو با همان ابهت و شدتی که از یک پیشرانه 6 سیلندر با گشتاور بالا انتظار داریم از زمین بلند می‌شوند. مرسدس GLE استاندارد را با پیشرانه 4 سیلندر هم عرضه می‌کند اما فعلاً نسخه کوپه با این پیشرانه در دسترس نیست.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
GLE 400 d همانند یک کشتی فضایی شتاب گرفته و در عرض 5.7 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو حتی با وجود لاستیک‌های زمستانی هم در بزرگراه وقار و نرمی خود را نشان می‌دهد. کمی صدای باد در سرعت‌های بالا به گوش می‌رسد اما به غیر از آن باید به فضای فوق‌العاده آرام کابین اشاره کنیم.


سواری خودرو معمولاً نرم بوده هرچند مدل حاضر در تست از سیستم کنترل بدنه فعال سود برده است. مدل‌های مخصوص بازار بریتانیا به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی سود می‌برند. از نظر ما GLE کوپه جزو راحت‌ترین خودروهای کلاس خود است.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
طبیعتاً فضای کابین و بار خودرو نسبت به GLE استاندارد کاهش یافته است. خبری از آپشن هفت نفره نیست و خط سقف خمیده نیز باعث محدود شدن فضای کابین و بار شده است. البته هنوز هم فضای بار زیادی وجود داشته و فضای سر نیز به اندازه‌ای که فکر می‌کنید کم نشده است. تنها افراد بسیار قدبلند از این نظر در مضیقه خواهند بود. برخی افراد شاید دوست داشته باشند که صندلی راننده در ارتفاع کمتری قرار بگیرد اما خب شما در ارتفاع بالاتر بر محیط مسلط خواهید بود.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
مرسدس ادعا می‌کند لبه بارگیری خودرو را نسبت به قبل 60 میلی‌متر پایین‌تر آورده اما هنوز هم نیازمند کمی تلاش در این بخش خواهید بود. فضای بار 600 لیتری نیز کاملاً پاسخگوی نیازهاست. با خواباندن صندلی‌ها این فضا به 1790 لیتر می‌رسد.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
در بخش جلوی کابین شاهد داشبوردی باکیفیت و مدرن و تمامی تجهیزات و سیستم‌های ارتباطی روز خواهید بود. یک جفت صفحه‌نمایش 12.3 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری واقعیت افزوده، نورپردازی داخلی و… تنها بخشی از امکانات این خودرو هستند.


مرسدس GLE 400 d تنها در تریم AMG Line پریمیوم پلاس عرضه می‌شود و از جمله امکانات آن می‌توان به سیستم صوتی برمستر، سقف پانورامیک، رینگ‌های 22 اینچی و چراغ‌های LED اشاره کرد.

بررسی تخصصی مرسدس GLE کوپه جدید
قیمت این خودرو فعلاً اعلام نشده اما به نظر می‌رسد GLE 400 d حدود 4 هزار پوند گران‌تر از نسخه استاندارد خود خواهد بود.


بیشتر افراد مرسدس GLE کوپه را برای آن چیزی که ارائه می‌کند می‌خرند. این خودرو قطعاً متمایزتر از نسخه استاندارد GLE بوده و سقف کم ارتفاع‌تری دارد. البته از پشت فرمان تفاوت‌های کمی وجود داشته و کابین لوکس، پیشرانه‌های قوی و سواری راحت جزو ویژگی‌های این شاسی‌بلند هستند. رقبا سواری دینامیک‌تری دارند اما خب افرادی که به دنبال فضای کابین و بار زیاد هستند بهتر است نسخه عادی این شاسی‌بلند را انتخاب کنند.

مشخصات مرسدس GLE 400 d 4Matic Coupe AMG Line Premium

قیمت: 75 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی قدرت/گشتاور: 325 اسب بخار/700 نیوتون متر گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن