مهارت افزایی و کارآفرینی رویکرد دانشگاه‌های نسل سوم


مهارت افزایی و کارآفرینی رویکرد دانشگاه‌های نسل سوم

کرج – ایرنا – رییس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز گفت: مهارت افزایی و کارآفرینی در جامعه رویکرد اصلی دانشگاه های نسل سوم بوده و به این دلیل توجه بخش صنعت بیشتر از دیگر بخش ها شده است.

دکتر عباس محمدی عصر دوشنبه در نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه های علمی کاربردی بر مبنای نسل سوم دانشگاه ها که دانشگاه های کارآفرین هستند، پایه گذاری شده اند و یکی از راهبردهای استراتژیک در حوزه آموزش این دانشگاه ها مهارت آموزی است.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه علوم انسانی و نگاه استراتژیک به این حوزه را در دانشگاه های مشکات ولایت داریم به این لحاظ رویکرد اصلی این دانشگاه در حوزه قرآنی فرهنگی است.

استفاده از مبانی ارزشی و اصول اولیه انسانی بر پایه قرآن کریم که یک انسان می تواند در زندگی خود به کار ببرد تا به سعادت برسد، از راهبردها و اهداف اصلی دانشگاه مشکات ولایت است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت گفت: در حوزه دانش بشری، فناوری شناخته شده است و در نتیجه آینده فناوری با هنر و فرهنگ است و این دو از هم جدا نیستند و علمی پسندیده است که هماهنگ با فرهنگ و مطابق با الگو و سبک اسلامی و ایرانی باشد.

مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز با هدف آموزش و پرورش استعدادها و تربیت نیروی متخصص و کارآمد در زمینه های علوم قرآنی و مددکاری اجتماعی از سال ۱۳۹۱ تاسیس شد.

رشته های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از کاردانی حرفه ای تربیت مربی قرآن کریم، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی- مددکاری خانواده، کاردانی حرفه ای امور فرهنگی،‌ کارشناسی حرفه ای مددکاری اجتماعی- مددکاری خانواده، کارشناسی حرفه ای مدیریت برنامه ریزی و امور فرهنگی- مدیریت فعالیت های قرآنی و مذهبی و کارشناسی حرفه ای تربیت مبلغ قرآن کریم، تربیت مروج و اندیشه اسلامی و... کاردانی مدیحه و مرثیه سرایی،‌ خبرنگاری قرآنی و کارشناسی تلاوت و قرائت قرآن کریم.

هم اکنون در نخستین ترم تحصیلی این دانشگاه ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که در ترم آینده این تعداد به هزار نفر افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر