فرماندار شمیرانات خواستار اصلاح سیستم توزیع اعتبارات شد


فرماندار شمیرانات خواستار اصلاح سیستم توزیع اعتبارات شد

تهران- ایرنا- فرماندار شمیرانات گفت: سیستم توزیع اعتبار در کشور قبل و بعد از انقلاب نامتوازن بوده و خواستار نگاه ویژه و اولویت بندی نسبت به شرایط و در نظر گرفتن حساسیت شهرستان ها هستیم.

سیاوش شهریور روز دوشنبه در جلسهٔ شورای برنامه ریزی شمیرانات ضمن پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه استان تهران برای ابلاغ اعتبارات در فصل های اظهار داشت: دولت دچار انقباض اعتباری است و همهٔ ما بر آن آگاهیم اما سازمان برنامه می تواند رعایت تقدم در حوزه هزینه کرد و آب و هوا را داشته باشد. با توجه به آب و هوای کوهستانی شهرستان که امکان عملیات اجرائی پروژه ها را در نیمه دوم سال با محدودیت مواجه می کند تخصیص اعتبار هم در این زمان کاری از پیش نمی برد.

وی در خصوص اعتبارات تخصیصی شمیرانات نیز افزود: تأمین اعتبار بیشتر پروژه های حیاتی ما از "سایر منابع" معین شده که شاید محقق نشود پس وضعیت کشاورزی، محیط زیست، آبخیزداری، راهداری و مسائل دیگر شهرستان ما چه می شود؟

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مثلاً بهبود بهره وری آب در عرصهٔ کشاورزی از مسائل مهم شمیرانات است که تأمین اعتبار آن در سایر منابع معین شده است

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: با توجه به این بودجه بندی معاونان فرمانداری، بخشداران و رؤسای اداراتی که متولی اجرای پروژه های حیاتی شهرستان هستند فوراً نسبت به اولویت بندی پروژه ها اقدام کنند.

شهریور همچنین بر احیای محیط زیست شمیرانات بویژه منطقه حفاظت شدهٔ ورجین تأکید کرد و گفت: صیانت از محیط زیست شهرستان نیازمند آن است تا به یک مدیریت یکپارچه در این حوزه برسیم وگرنه به زودی شاهد تخریب مناطق بکر خواهیم بود.

این مقام مسئول یادآور شد: رودخانه جاجرود و سد لتیان از مهمترین منابع تأمین کنندهٔ آب شرب کلان شهر تهران هستند و از این رو اهمیت زیادی دارند لذا برای منطقه ورجین در جوار این رودخانه و خطرساز شدن آن با بارش های شدید باید اقدام جدی و فوری داشته باشیم.

وی اعلام کرد: ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری سریعاً نسبت به ارائه طرح برای بته کاری ورجین اقدام کنند تا با شروع سال جدید کاشت و بذرپاشی توسط دستگاه های دولتی، فعالان محیط زیستی و داوطلبان آغاز شود.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش