برگزاری برنامه روز دانشجو در دانشکده شریعتی به همت انجمن اسلامی دانشجویان


برگزاری برنامه روز دانشجو در دانشکده شریعتی به همت انجمن اسلامی دانشجویان

به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی( عضو دفتر تحکیم وحدت) ویژه برنامه روز دانشجو با حضور شاهین فرهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی( عضو دفتر تحکیم وحدت) ویژه برنامه روز دانشجو به مناسبت 16 آذر با حضور شاهین فرهنگ دکترای روانشناسی تربیتی برگزار شد.

فرهنگ با اشاره به اهمیت داشتن هدف در فعالیت ها و در تعریف هدف گفت: هدف خواسته ای است دقیق و روشن که هنگام اعلام و بارها بعد از آن ذهن را درگیر می‌کند تا احتمال محقق شدن ان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه هدف باید دو ویژگی داشته باشد، افزود: مبلغ و تاریخ؛ یعنی چه چیزی را چه زمانی بخواهیم؟ نکته مهمی که وجود دارد، تلاش و تمرکز بر روی هدف است.

فرهنگ تاکید کرد: انسان موفق کسی نیست که امکانات زیادی دارد بلکه کسی است که از امکانات کم خوب استفاده می کند. اگر هدف را درست انتخاب نکنیم حتی زمانی که به آن برسیم بازهم احساس خوشبختی نمی‌کنیم. آدم هایی که نمی توانند هدف درستی را انتخاب کنند دو دسته هستند، انسانهای خودپرست و انسانهای دگرخواه.

وی افزود: هیچ‌کس شرایط زندگی ما را جز خودمان نمی تواند عوض کند آدم های موفق انتخاب می کنند تا برنده شوند و آدم های ناموفق خودشان انتخاب می‌کنند که بازنده باشند. یکی از راه های رسیدن به هدف این است که آنها را بنویسیم و جلوی چشمانمان نصب کنیم و سعی کنیم اهدافمان را در معرض دید دیگران قرار ندهیم. آدم‌های موفق همیشه بیشتر از آدم های ناموفق شکست می خورند .

فرهنگ ادامه داد: فرق آدم های موفق و ناموفق این است که هر دو زمین می‌خورند و ما آدمهای هم زمین گیر می‌شوند و آدم‌های موفق دوباره ادامه می دهند و هرگز تسلیم نمی شون .

وی با بیان اینکه در زندگی نباید از سه کلمه نمی‌توانم، نمی‌شود و نمی‌گذارند، استفاده کنیم، گفت: شاکر بودن خوب است اما راضی بودن خیر. زیرا منجر به توقف انسان‌ها می شود. امام علی(ع) می‌فرماید: برای آنچه داری شاکر و برای آنچه می خواهید مشتاق باشید.

فرهنگ تصریح کرد: پس باید خواسته هایمان را افزایش بدهیم اگر خواسته هایمان کوچک باشد، یافته هایمان هم کوچیک می‌شود. خیلی از مردم بلد نیستن هدف تعیین کنند. هدف ها باید مادی و معنوی؛آسمانی و زمینی باشه

وی گفت: اگر هدفی داریم از همین الان باید قدم برداریم.ابتدا هدف های ماهانه را مشخص می کنیم تا متوجه فعالیت مثلا سرعت حرکت و ... شویم .

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش