علت افت فشار آب در آستارا وصل پمپ‌ها به شبکه توزیع‌است


علت افت فشار آب در آستارا وصل پمپ‌ها به شبکه توزیع‌است

آستارا - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا علت کاهش فشار آب را وصل مستقیم پمپ‌های مکش به شبکه توزیع دانست و از مشترکان خواست، قبل از اتصال پمپ به لوله اصلی، مخزن یا منبع ذخیره نصب کنند.

علیرضا ملکی نژاد روز دوشنبه اظهار کرد: نصب مستقیم پمپ مکش آب به لوله اصلی یا شبکه توزیع، نادرست است و فعالیت همزمان پمپ‌ها در منازل، باعث تخلیه خط انتقال و افت فشار آب شهر می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان ابتدا منبع ذخیره آب را به لوله وصل و سپس پمپ را به منبع متصل کنند و خانوارهایی که به این توصیه عمل کرده‌اند، در وسط تابستان و اوج ورود مسافران و گردشگران نیز، مشکل کمبود آب ندارند.

وی افزود: یک منبع مناسب آب باید سه لایه داشته باشد تا از نفوذ نور خورشید به درون آن و ایجاد سبزه و خزه و مشکلات بهداشتی جلوگیری شود و برای هر خانوار سه تا چهار نفره، مخزن ۲۵۰ لیتری کافی است.

ملکی نژاد از بابت کاهش فشار آب، ناشی از مشکلات فنی تاسیسات در روزهای گذشته از مشترکان عذرخواهی کرد و نصب مستقیم پمپ آب به شبکه بخصوص در آپارتمان ها را از عوامل کاهش فشار آب دانست.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا افزود: تعداد مشترکان این شرکت ۳۳ هزار نفر و میزان تولید آب در تنها تصفیه خانه این شهر ۲۲۰ لیتر در ثانیه است و این رقم با افزایش مسافر و گردشگر در برخی مناسبت ها به ۳۰۰ لیتر در ثانیه ارتقا می یابد و مشکلاتی ایجاد می کند.

ملکی نژاد گفت: میانگین سرانه مصرف آب در جهان ۱۲۰ لیتر، در ایران ۱۵۰ و در شهر آستارا ۱۸۰ لیتر است و از شهروندان انتظار داریم به جای خودداری از مصرف، به مدیریت و استفاده بهینه آن بپردازند و این کار، نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات این حوزه خواهد داشت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن از شهرهای گردشگرپذیر ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟