امسال 24 فیلم اجتماعی، فرهنگی در کردستان تولید شد


امسال 24 فیلم اجتماعی، فرهنگی در کردستان تولید شد

سنندج - ایرنا - رییس حوزه هنری کردستان گفت: امسال در مجموع 24 فیلم با موضوعات اجتماعی و فرهنگی توسط هنرمندان مطرح در این استان با حمایت حوزه هنری تهیه و تولید شده است.

امین مرادی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰ مورد از این فیلم‌ها شامل فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و داستانی است که توسط کارگردانان و فیلسمازان برجسته تولید شده است.

وی با بیان اینکه در این حوزه چندین فیلم دیگر در پروسه تولید قرار دارد، افزود: در تمام این فیلم‌ها بیشتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی موجود در استان پرداخته شده ضمن اینکه موضوع فیلم از سوی خود هنرمندان مطرح و حوزه هنری زمینه تولید آن را فراهم می‌کند.

رییس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: از مجموع این ۲۴ فیلم تولید شده در سال جاری، ۱۴ فیلم ۱۰۰ ثانیه ای و به صورت کاملا حرفه ایی توسط هنرمندان مطرح استان کردستان تهیه و تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای تولید شده زیر نظر پوران درخشنده کارگردان و فیلمساز مطرح کشور ساخته شده است، یادآور شد: هر کدام از این فیلم‌ها به بخشی از آسیب‌های موجود در جامعه پرداخته است.

مرادی تاکید کرد: با همکاری استانداری کردستان و سایر دستگاه‌های ذیربط مسائلی که به عنوان معضل در استان مطرح شده است شناسایی و در قالب این فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای به تصویر درآمده تا مردم با عواقب این آسیب‌ها آشنا شده و به نوعی از افزایش آن در جامعه جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین در راستای تولید فیلم‌های باکیفیت‌تر و فراهم کردن زمینه لازم برای ورود علاقمندان به فیلمسازی به این عرصه کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعات تدوین و کارگردانی و غیره در شهرستان‌های سنندج و بیجار توسط حوزه هنری برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا