دستگیری یک هزار و 148 معتاد متجاهر در قزوین


دستگیری یک هزار و 148 معتاد متجاهر در قزوین

قزوین - ایرنا - یک هزار و 148 معتاد متجاهر از ابتدای سال جاری تاکنون به دنبال اجرای طرح‌های پلیس مبارزه با موادمخدر در استان قزوین دستگیر شده‌اند.

سرهنگ فرهاد علی‌بیگی، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر قزوین روز دوشنبه در هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان افزود: تعداد متجاهران دستگیر شده سال گذشته این استان ۶۰۰ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته با همکاری عوامل انتظامی و اجرای طرح‌ ارتقاء امنیت اجتماعی حدود ۹۰ معتاد متجاهر دستگیر و برای سیر مراحل به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

وی به اجرای ۷۶۸ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه تن مواد مخدر شامل ۲ تن و ۱۰۰ کیلو تریاک، ۱۸۶ کیلو حشیش، ۷۲ کیلوگرم هرویین، ۵۱ کیلو شیشه و ۵۹۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

سرهنگ علی‌بیگی استان قزوین را فاقد قاچاقچیان حرفه‌ای دانست و اظهار داشت: امسال همچنین ۴۷۰ قاچاقچی خرد موادمخدر در استان دستگیر شدند که متاسفانه همچنان این معضل و پدیده شوم ادامه دارد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین مشکل اصلی در حوزه متهمان را بدرقه آنها عنوان و تصریح کرد: وجود یک دستگاه خودروی ون یا مینی بوس به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات ستاد مبارزه با موادمخدر محسوب می‌شود.

این مسئوول انتظامی به نقش اعتیاد در افزایش میزان سرقت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: معتادی که ۵ هزار تومان برای درمان خویش ندارد، کفش ۷۰۰ هزار تومانی به پا می‌کند که این مساله بیانگر آن است که در این رابطه شاهد سرقت‌های خرد از ناحیه معتادان متجاهر در آپارتمان‌ها و منازل مسکونی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر