طرح ملی «فهما» به جریان اثرگذار فرهنگی هنری در حوزه مساجد تبدیل شده است


طرح ملی «فهما» به جریان اثرگذار فرهنگی هنری در حوزه مساجد تبدیل شده است

شیرازیان با اشاره به اینکه شبکه‌سازی و کار گروهی، تربیت نیروی خلاق و خوش‌فکر مسجدی از جمله ویژگی‌های طرح ملی فهما است، گفت: این خصایص، فهما را به یکی از اثرگذارترین جریان‌های فرهنگی هنری در حوزه مساجد تبدیل کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «هاشم شیرازیان» با اشاره به اهمیت رویداد ملی فهما، گفت: شبکه‌سازی و کارِگروهی، تربیت نیروی خلاق و خوش‌فکر مسجدی از جمله اهداف تعزیف شده برای این طرح است که اکنون آن را به یکی از اثرگذارترین جریانات فرهنگی هنری در جامعه فرهنگی و حوزه مساجد تبدیل کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به مضمون بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری دراین بیانیه اشاره‌کرد و مؤثرترین و بهترین ظرفیت امیدبخش در کشور را نیروی جوان ِمستعد و کارآمد نام برد و اضافه‌کرد: با توجه به حضور اثرگذار جوانان در مساجد و نیز نقش و جایگاه محوری کانون‌ها در احیای کارکردهای فرهنگی مسجد و همچنین در تقابل با تهاجم‌ فرهنگی و دست یافتن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، با اجرای طرح فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) سعی شده به این اهداف دست پیدا کنیم.

رییس ستاد رویداد فهما در خراسان شمالی به موقعیت فرهنگی و اقلیمی استان خراسان شمالی اشاره‌کرد و با توضیح بیشتر در اهمیت طرح فهما افزود: با توجه به تنوع قومیت‌ها و فرهنگ مختلف اقوام در این استان، وحدت و یکپارچکی ویژگی اصلی فرهنگی این منطقه است‌که همواره با مشارکت و هم‌افزایی در اجرای‌ فعالیت‌های فرهنگی هنری، این استان در رده‌های ملی درخشان و اثرگذار ظاهر شده است.

شیرازیان برگزیده شدن پنج کانون روستایی استان در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ایران در چهار دوره پی در پی، اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده به اختصار سه میم، برگزاری نشست‌های آموزشی و جشنواره‌ها و همایش‌های ملی همچون جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر و نیز همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (علیه السلام) از آن جمله برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه عملکرد این استان در خصوص اجرای طرح فهما، گفت: علاوه بر تنوع فرهنگی تلاش نیروی جوان مسجدی و تحصیلکرده، منجر شده تا روند برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات برای عملی شدن هر چه بیشتر فعالیت‌های طرح مذکور از سوی مسئولان فرهنگی به ویژه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان قوت بگیرد.

شیرازیان اعلام کرد: جلسات شهرستانی تبیین رویداد فهما ویژه رابطان کانونی با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و نیز استقرار رابطان اصلی و شهرستانی با هدف توجیه مدیران کانونها در این ادارات برگزار می‌شود و به قوت در حال پی‌گیری است.

وی همچنین گفت: برای ۳۷۲ کانون فرهنگی هنری در این استان، تعداد ۱۹ رابط کانونی در ۸ شهرستان استان در طرح فهما فعالیت می‌کنند و با برگزاری جلسات شهرستانی و نیز نشست های چهره به چهره به صورت فردی با این طرح آشنا شده و نحوه ارتباط‌گیری با مدیران و اعضای کانونها و نیز مراحل ثبت فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد برای این رابطان تشریح شده است.

وی تلاش حداکثری برای تبیین و اجرایی شدن رویداد فهما در خراسان شمالی را اولویت فعالیت‌های این ستاد استانی اعلام کرد و گفت: تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی حوزه‌های مختلف در این استان در این جهت در حال اجراست.

شیرازیان ثبت اعضاء جدید و به‌روزرسانی مشخصات اعضاء قدیم، تقویت فعالیت‌های هنری و ارتقاء گروه‌های سرود و نمایش و فیلم‌سازی، ثبت این‌گروه ها و تولیدات آن و نیز ثبت فعالیت‌ها و اقدامات متناسب با فعالیت‌های تعیین شده در سایت بچه‌های مسجد را از اولویت‌های اقدامات رابطان اصلی و شهرستانی درجهت تبیین رویداد فهما در خراسان شمالی نام برد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی