صندوق پژوهش و فناوری در مراکز علمی-کاربردی کشور ایجاد می‌شود


صندوق پژوهش و فناوری در مراکز علمی-کاربردی کشور ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت:  قرار است تا پایان امسال صندوق پژوهش و فناوری را با کمک معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری برای کمک به مراکز نوآور و هسته های فناور ایجاد کنیم.

محمدحسین موسی زاده امروز دوشنبه 18 آذر در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارتی به دنبال توسعه اشتغال در کشور است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزاری رویداد شتاب استارتاپی از طریق دانشگاه علمی-کاربردی افزود: تاکنون ۱۸ مورد از این رویدادها برگزار شده و تا پایان سال نیز ۵۰ رویداد دیگر برگزار می شود.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به ضرورت حضور سرمایه گذاران ریسک در استارتاپ‌ها افزود: حضور این افراد برای تجاری سازی ایده‌های ارایه شده در استارتاپ‌ها ضروری است.

وی گفت: در جریان برگزاری رویدادهای شتاب استارتاپی؛ توسعه اشتغال در سطح استان‌ها اهمیت بالایی دارد.

موسی زاده در ادامه به فعالیت مراکز نوآوری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از صد مرکز نوآوری در سطح مراکز دانشگاهی علمی کاربردی کشور به صورت تخصصی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: مراکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی خصوصی هستند و در کنار ایجاد اشتغال، پول به جامعه تزریق می کنند که از این طریق بخشی از مشکلات جامعه را نیز حل می کنند.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: قرار است تا پایان امسال صندوق پژوهش و فناوری را با کمک معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری برای کمک به مراکز نوآور و هسته های فناور ایجاد کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی