تاسیس سرا‌های نوآوری در دانشگاه آزاد


صندوق ستارگان با سرمایه 650 میلیارد تومان و صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه 200 میلیارد تومان، راه‌اندازی شدند و سرا‌های نوآوری نیز در واحد‌های این دانشگاه تاسیس می‌شود.

تاسیس سرا‌های نوآوری در دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی طهرانچی طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد که در سالن همایش‌های واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: باید در کنار معاونت‌های مختلف دانشگاه، فعالیت‌های فناورانه و نوآوری مورد توجه قرار گیرد و به جای مدرک دادن، شرکت‌های دانش بنیان خلاق وجود داشته باشد.
وی با اشاره به راهبرد دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مهارت افزایی، گفت: شعار ما «بسترسازی اشتغال دانش بنیان، هر دانشجو یک تخصص یک مهارت» است و باید به بحث نوآوری توجه شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ​از دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم با نگاه نو به آموزش عالی، یک انقلاب دانشجویی رخ دهد تا دانشجو دغدغه زندگی نداشته باشد.
طهرانچی همچنین با تاکید بر نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذار به سوی اهداف گام دوم هستیم.
وی ادامه داد: در گام اول نظام اداری در دانشگاه در کنار توسعه کمی حاصل شد، اما گام دوم اصل کارآمدی است و برای گام دوم باید الگو‌های ذهنی گام اول باید کنار گذاشته شود و الگو‌های جدید بدست آید.
وی گفت: مدیران دانشگاه آزاد باید بدانند که گام دوم را دانشجویان و جوانان سرزمین رقم می‌زنند و نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به تشکل‌ها باید تغییر کند.
وی با بیان این که یک سال از فعالیت‌های دانشگاه گذشته و در این یک سال تعداد نشریات، کانون‌های دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی دو برابر شده است، اما آنچه ضروری است تغییر فرهنگ حاکم بر دانشگاه آزاد است.
آقای طهرانچی گفت: من از شما دانشجویان می‌خواهم که در نشریات دانشگاه یک روز را به روز نقد مدیریت اختصاص دهید و من به بهترین نقد جایزه برتر را می‌دهم.
وی با بیان این که باید کلام دانشجو را شنید و به فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی اهمیت داد افزود: امروز هیأت مذهبی، بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی دانشگاه، پایه ساخت دوباره دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان