15 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان سمنان توزیع شد


15 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان سمنان توزیع شد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تامین و عرضه 25 هزار تن کود شیمیایی برای رفع نیاز کشاورزان استان برنامه‌ریزی شده و اکنون 15 هزار تن آن تامین و توزیع شده است.

سید حسن میرعماد روز دوشنبه در نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری در قالب شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: امسال تامین و توزیع کودشیمیایی در استان ۴۰ درصد افزایش یافته است و باقیمانده ۲۵ هزار تن کودشیمیایی نیز تا پایان سال بین کشاورزان استان سمنان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سالانه ۳۰ هزار تن گوشت و ۱۷۵ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود که بخش زیادی از آن مازاد استان بوده و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

میرعماد یادآور شد: امسال میزان تولید تخم مرغ استان سمنان در حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان تولید به ۳۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در ذخایر استان سمنان در بخش نهاده و گوشت کمبود وجود ندارد و اکنون ۲۶۱ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۳۹ تن گوشت مرغ منجد در انبار ذخیره استان موجود است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ میلیارد ریال، به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده از بلایای طبیعی کمک بلاعوض پرداخت شد.

میرعماد خاطرنشان کرد: پس از وقوع بارندگی‌های ابتدای سال ۹۸ در استان خسارت‌های قابل توجه به بخش کشاورزی و دامداری وارد شد و بر اساس مصوبه هیات وزیران پرداخت کمک و اعطای تسهیلات کم‌بهره به خسارت دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: هشت هزار و ۱۰۱ پرونده در استان به دلیل خسارت ناشی از سرمازدگی مشمول استمهال وام شد.

وی ابراز داشت: ۱۲ هزار و ۶۲۰ تن بذر اصلاح‌شده برای کشاورزی در استان تامین شد که از این میزان ۲۰ میلیون تن بذرمربوط به محصولات جالیزی و هفت میلیون تن بذر مربوط به گوجه‌فرنگی اصلاح‌شده است.

وی بابیان اینکه در حوزه نهاده‌های دام‌پروری نیز موجودی انبارهای استان سمنان بسیار خوب است، افزود: موجودی جو ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن، ذرت پنج هزار تن و سویا چهار هزار و ۲۰۰ تن است و در همین شرایط سال گذشته برای اینکه از ذخائر استفاده نشود با قدری چالش همراه بودیم ولی امروز به لحاظ تامین نهادهای دامی تقریبا می‌توان گفت متقاضی نداریم.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

در اثر بارندگی و سیل اواخر اسفند ۹۷ و فرودین ۹۸ یک نفر در سمنان جان باخت و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه، برق و آب در استان خسارت وارد شد.

نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری استان سمنان در قالب نشست شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی به ریاست حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با حضور رییس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان، رییس سازمان جهادکشاورزی استان، مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و چندتن دیگر از مدیران برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !