نگرش مردم نسبت به صنف املاک و خودرو مورد توجه قرار گیرد


نگرش مردم نسبت به صنف املاک و خودرو مورد توجه قرار گیرد

زنجان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شمار واحدهای صنفی فعال در بخش خودرو و املاک این استان بالاتر از میانگین کشور است باید نوع نگرش مردم نسبت به این صنف‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محسن کرمی روز دوشنبه در دومین نشست تخصصی و توجیهی مشاوران املاک زنجان، اظهار داشت: باید با رفتار و عملکردمان دیدگاه منفی مردم نسبت به برخی از فعالان این صنف را از بین برده و روزبه‌روز بر اعتماد عمومی مردم و مراجعان اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که مردم، این صنف را نه گریزگاه بلکه به عنوان پناهگاه بپذیرند.

کرمی ضمن تقدیر از اقدامات و برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان، گفت: مجموعه جدیدی که در صنف مشاوران املاک، فعالیت می‌کنند نیز اقدامات و کارهای خوبی انجام داده‌اند که با نگرش‌های جدید و افق علمی، سازگار بوده و موجب امیدواری برای پیشرفت امور در این صنف است.

دادستان زنجان تصریح کرد: تنظیم مبایعه‌نامه به صورت سفیدامضا، ممنوع بوده و شروع به کلاهبرداری تلقی می‌شود و متصدیان واحدهای صنفی نیز موظفند معامله را با حضور همزمان طرفین، منعقد کنند.

وی اظهار داشت: در برخی از واحدهای صنفی املاک و خودرو از دستگاه‌های P.O.S (کارتخوان) به نام دیگری استفاده می‌شود در حالی که دستگاه کارتخوان باید به نام شخص همان واحد صنفی باشد که رعایت نکردن این مهم، زمینه بروز اتفاقات سوء مانند کلاهبرداری‌ها و فرارهای مالیاتی را فراهم می‌کند.

کرمی خاطرنشان کرد: معامله زمین‌های خارج از محدوده شهر در مشاوران املاک، ممنوع بوده و زمین‌های متعلق به ادارات باید توسط شرکت تعاونی آن اداره، پیگیری شود و ورود صنف املاک به این زمین‌ها ممنوع است زیرا فعالیت در این بخش موجب ایجاد دلالی و افزایش بی‌رویه قیمت زمین‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به نحو دقیق بر عملکرد تعاونی‌ها نظارت داشته باشد.

دادستان زنجان خطاب به واحدهای صنف خودرو، گفت: بسیاری از فعالان صنف معاملات خودرو، انسان‌های شریف، متدین و آبرومند هستند اما متاسفانه تعدادی از فعالان این صنف با عملکردشان ذهنیت مثبت نسبت به این صنف را از بین برده‌اند.

وی اظهار داشت: تعداد محدودی با یک سری معاملات ربوی، آبروی این صنف را برده اند که به عنوان مدعی‌العموم هشدار می‌دهم با هرگونه معاملات ربوی در صنف معاملات خودرو به شدت برخورد می‌شود.

کرمی تصریح کرد: در این صورت هم با خود فرد خاطی برخورد شده و هم واحد صنفی، پلمب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نگرش به امور، صیانتی بوده و در جلسه‌ای با مسؤولان این صنف تاکید کردم که می‌خواهیم از وقایع بد و دلال‌بازی‌ها جلوگیری کنیم تا از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پیشگیری شود.

کرمی افزود: تمام اقدامات را برای عزتمندی فعالان این صنف انجام می‌دهیم ولی اگر کوتاهی شود به‌قطع برخورد جدی و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین