اجرای «اِنسو» در جشن بیست سالگی نشر «هرمس»/ «اوربیتون» روی صفحه گرامافون منتشر می‌شود


اجرای «اِنسو» در جشن بیست سالگی نشر «هرمس»/ «اوربیتون» روی صفحه گرامافون منتشر می‌شود

نشر «هرمس» با رونمایی از آلبوم «اوربیتون» آغاز بیستمین سال فعالیت خود را جشن می‌گیرد.

نشر «هرمس» با رونمایی از آلبوم «اوربیتون» آغاز بیستمین سال فعالیت خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، «هرمس» آغاز بیستمین سال فعالیت خود را با رونمایی از آلبوم «اوربیتون» جشن می‌گیرد. در چهل سال اخیر، این نخستین آلبومی است که از بدو برای انتشار روی صفحه گرامافون تولید شده است.

موسیقی «اِنسو» را عباراتی تشکیل می‌دهند که پیوستگی و تکرار موجب تبدیل آن به یک قطعه می‌شود و مانند اشکال هندسی، فضای موسیقایی سه بعدی را به وجود می‌آورد که به طور مداوم در حال دوران است. این موسیقی همچنین بر مفهوم فیزیکی و کهن زمان تامل دارد. از این رو پیوسته تند و کند می‌شود تا چالش‌هایی را برای شنونده ایجاد کند که آیا گذر زمان حقیقتا وجود دارد؟

گروه تلاش می‌کند از عبارات معنازدایی کند تا مخاطب این اختیار را بیابد که خود معنایی به آن ببخشد و انتخاب کند در کجای این فضای صوتی چند بعدی قرار گیرد و چه چیز را بشنود. این یک موسیقیِ مراقبه‌ایِ غیرِآیینی‌ست که بر ذهن تمرکز دارد و کمتر بر تکنیک‌های موسیقایی. هومن ثنایی، محمد طباخیان، کیارش رادمهر، سامان ثقفیان و سینا نجفلو اعضای این گروه هستند.

نخستین آلبوم انسو «اوربیتون» نام دارد. اوربیتون ذره داخل الکترون است که دور یک مدار می‌چرخد و باعث می‌شود که الکترون‌ها دور مدار بچرخد. این آلبوم برای نخستین بار طی چهل سال گذشته برای تولید روی صفحه گرامافون صدابرداری شده و بعد از پروسه ضبط و میکس دو مستر نهایی برای سی دی و صفحه گرامافون گرفته شده است.

چهارشنبه بیستم آذر ماه ساعت هشت و نیم شب، «اِنسو» در اولین بازی گوش بیست سالگی نشر هرمس تمامی قطعات آلبوم را اجرا می‌کند و طبق روال گذشته گروه اجرا قطعات با تغییراتی همراه خواهد بود. در این اجرا از «اوربیتون» نیز رونمایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق