8 هزار و 267 تن کالای اساسی در خراسان جنوبی توزیع شد


8 هزار و 267 تن کالای اساسی در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه گذشته هشت هزار و 267 تن انواع کالای اساسی به منظور تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

الیاس جویبان روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۲۷ تن برنج در سطح استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۱۰۰ تن شکر و ۱۴۰ تن گوشت مرغ منجمد در قالب طرح تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: از هفته گذشته ۹۸۷ تن برنج پاکستانی وارداتی مرغوب با نرخ مصوب دولتی برای استان جذب شد که از این میزان تاکنون ۴۵۰ تن برنج با قیمت هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۸۹ هزار تومان توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبودی برای تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد تصریح کرد: جذب و توزیع برنج مرغوب پاکستانی با قیمت مصوب دولتی در استان ادامه دارد و شهروندان نباید نگران تامین برنج باشند.

جویبان با اشاره به ۵۴۱ تن سهمیه برنج هندی استان عنوان کرد: از این میزان تاکنون ۳۵۰ تن جذب شده اما ۲۰۰ تن به دلیل نبود متقاضی جذب نشده است که قیمت مصوب هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۶۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین ۶۰۰ تن برنج پاکستانی توسط بخش خصوصی برای استان خریداری شده که به قیمت هر کیسه ۱۰ کیلویی ۸۹ هزار تومان عرضه خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: ۱۶۰ مرکز توزیع برنج توسط اتحادیه خوار و بار بیرجند با هماهنگی فرمانداری مشخص شده است که آدرس‌ محل فروش در سایت سازمان صمت استان موجود است.

وی به کاهش قیمت دام زنده در استان اشاره کرد و افزود: قیمت گوشت گوسفندی وارداتی اکنون در اتحادیه‌ها حداکثر ۷۵ هزار تومان و در مراکز عرضه توزیع نیز ۶۸ هزار تومان است.

جویبان ادامه داد: همچنین گوشت منجمد گوساله وارداتی قیمت عمده مصوب ۵۰ هزار تومان است که با توزیع مناسب به زیر این قیمت نیز به فروش می‌رسد.

وی اضافه کرد: شهروندان یا متقاضیان عمده گوشت منجمد گوساله شامل بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی و مراکز آموزشی می‌توانند با مراجعه به سازمان صمت دریافت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی در ادامه به تامین و ذخیره‌سازی میوه شب عید اشاره کرد و گفت: در این خصوص ۶۵۰ تن پرتقال تامسون و پرتقال والنسیا و ۴۵۰ تن سیب زرد و قرمز خریداری شده است.

وی افزود: در مجموع یکهزار و ۱۰۰ تن میوه شب عید در حال خرید و ذخیره سازی است که پایان اسفندماه امسال و اوایل فرودین سال آینده توزیع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود قیمت این میوه‌ها با توجه به افزایش تولید، از عید ۹۷ پایین‌تر باشد.

جویبان در ادامه از صدور ۳۴۶ فقره مجوز مشاغل خانگی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۲۲۷ طرح به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است که ۹۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون پنج دوره آموزشی برای ۱۵۰ نفر از قالیبافان استان با ظرفیت سه هزار و ۷۴۰ نفر ساعت برگزار شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیارد تومان اعتبار برای قالیبافان استان اختصاص یافته که در قالب تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی تاکنون ۳۰۰ نفر به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار قالیباف در استان عنوان کرد: از این تعداد تنها سه هزار و ۸۰۰ نفر بیمه هستند که در حال پیگیری برای افزایش بیمه شدگان حداقل تا ۲۵ هزار نفر هستیم.

جویبان تاکید کرد: بر اساس اعلام اتحادیه فرش ۹۰درصد فرش دستباف تولیدی استان صادراتی است و هر سال باید ۱۶۰ هزار مترمربع به ارزش میانگین ۱۴۵ میلیارد تومان صادر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف به ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات داریم اما به این شکل که فرش به استان‌های دیگر ارسال و توسط آنها صادر می‌شود لذا آمار مشخصی در گمرکات استان ثبت نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز