قرض‌الحسنه سنت پیامبر است


قرض‌الحسنه سنت پیامبر است

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان گفت: قرض‌الحسنه سنت پیامبر است.

حسن خان‌محمدی در نشست خبری به مناسبت ۲۲ آذرماه، دوازدهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهار کرد: قرض‌الحسنه عملی است که در همه ادیان مورد توجه بوده و دین اسلام نیز به آن توجه ویژه داشته است، به طوری که آیاتی در این رابطه در قران وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه قرض‌الحسنه از سنت‌های پیامبر است، ادامه داد: علاوه‌ بر خود مسئله قرض‌الحسنه، وجود انگیزه‌هایی از قبیل ایثار، پاداش اخروی، تعاون و همکاری و همیاری، دیگر خصوصیت‌هایی است که در راستای امر قرض‌الحسنه در جامعه به وجود می‌آید.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در ۲۲ آذرماه سال ۸۶ آغاز به کار کرد و در حال حاضر در سراسر کشور ۵۳۰ شعبه فعال با بیش از ۳۰۰۰ نفر پرسنل دارد و در طول این ۱۲ سال فعالیت توانسته به ۶ میلیون نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه دهد و خدمات خود را به حوزه‌های مختلفی از قبیل کارآفرینی، ازدواج و مددجویان سازمان‌های حمایتی گسترانده است.

خان‌محمدی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور است که با تاکید بر الگوهای بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه و نیز تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: این بانک از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم‌نهاد به بهبود شاخص‌های اقتصادی در جامعه کمک می‌کند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با چشم‌انداز "تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دست‌یابی به جامعه توسعه یافته" برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود را تدوین کرده است.

این مسئول با اشاره به اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، عنوان کرد: بهبود شاخص‌های عملکردی مالی کشور در زمینه عقد قرض‌الحسنه، فرهنگ‌سازی سنت پسندیده قرض‌الحسنه، استفاده از فن‌آوری اطلاعات و پیاده‌سازی بانکداری الکترونیکی، استقرار سیستم مدیریت دانش و تبدیل بانک به یک سازمان پیشرو و مدیریت بهینه منابع انسانی، از مهم‌ترین اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان، از اعطای وام بلاعوض به سیل‌زدگان معرفی‌ شده توسط کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خبر داد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شفافیت را اصلی لازم‌الاجرا برای خود می‌داند، به طوری که برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده بانک طی سه سال گذشته، موجب تغییر دیدگاه جهانی نسبت به بانکداری ایران شده است.

وی در رابطه با تسهیلات ارائه‌ شده توسط این بانک، عنوان کرد: در حال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به حدود ۸ میلیون نفر رسیده و علاوه‌ بر آن تعداد تسهیلات پرداخت‌ شده بانک در طول سال‌های گذشته روند افزایشی داشته، به طوری که از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۹۵، به ۷۵۲ هزار مورد در سال ۹۶ و یک میلیون و ۳۲۰ هزار مورد در سال ۹۷ رسیده است. همچنین مبلغ تسهیلات پرداخت‌ شده نیز در سال ۹۷ به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس رتبه‌بندی برترین موسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در صدر موسسات مالی اسلامی در جهان قرار گرفت و اقبال عمومی به قرض‌الحسنه می‌تواند در جامعه تاثیر بالایی داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق