حوادث ترافیکی 25 درصد ماموریت های سازمان اورژانس را به خود اختصاص داده است


حوادث ترافیکی 25 درصد ماموریت های سازمان اورژانس را به خود اختصاص داده است

کولیوند گفت: اغلب ماموریت های اورژانس هوایی به حوادث ترافیکی اختصاص یافته و 25 درصد ماموریت های اورژانس نیز به حوادث ترافیکی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «پیرحسین کولیوند» در سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث (پویش ملی 60-30) گفت: سالانه در جهان یک میلیون و 350 هزار نفر تلفات در سوانح رانندگی داریم که هشتمین علت مرگ و میر در دنیا حوادث ترافیکی می باشد که متاسفانه در ایران چهارمین علت مرگ و میر حوادث ترافیکی است.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه حوادث ترافیکی 25 درصد عملیات های اورژانس را به خود اختصاص داده است، گفت: اغلب ماموریت های اورژانس هوایی به حوادث ترافیکی اختصاص یافته است.

وی افزود: سرعت بالا یکی از هفت ریزفاکتوری است که باعث ایجاد تصادفات در جامعه می شود.

رییس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه نیازمند افزایش ایمنی راه ها و خودرو هستیم، گفت: در سرعت بالا که احتمال بالاتری برای کنترل خودرو وجود دارد، شاهد کاهش اثربخشی تجهیزات حفاظتی خودرو مانند کمربند ایمنی و کیسه هوا نیز هستیم.

وی افزود: در سرعت بالا خسارت های مالی و جانی نیز بالا می رود و به سرعت بالا در رانندگی می توان به عنوان یک رفتار پرخاشگرانه پرداخت و ما شاهد این هستیم که در بسیاری از معابر شهری نیز رانندگان با سرعت بالا حرکت می کنند.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: در آمریکا برای کاهش سرعت های غیر مجاز جریمه هایی در نظر گرفته شده است. اگر فردی به خاطر سرعت بالا جریمه شود، بیمه نیز 18 درصد به فرانشیز خود اضافه می کند و اگر برای بار دوم فرد جریمه شود، این مبلغ به 34 درصد افزایش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند این هستیم که شرکت های خودروساز نیز درگیر شوند و چه دلیلی دارد خودروهای بدون کیفیت بتوانند از سرعت بالایی برخوردار باشند.

وی افزود: مدیریت سرعت از اصلی ترین استراتژی های شش گانه سازمان بهداشت جهانی می باشد و ما نیازمند طراحی زیرساخت های ایمن و اعمال صحیح قوانین و مقررات می باشیم.

کولیوند افزود: 46 کشور در دنیا با سازمان بهداشت جهانی به دنبال ایجاد محدودیت سرعت در شهرها هستند که در معابر شهری محدودیت سرعت را به 50 کیلومتر کاهش داده است ولی در کشور ما محدود سرعت در معابر شهری 60 کیلومتر می باشد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس