واحدهای صنعتی کوچک و متوسط 1.5 میلیارد دلار کالا صادر کردند


واحدهای صنعتی کوچک و متوسط 1.5 میلیارد دلار کالا صادر کردند

مدیرتوسعه بازار و امور بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: با تقویت هر چه بیشتر واحدهای کوچک و متوسط شاهد رشد حداقل دو برابری صادرات توسط صنایع کوچک و متوسط خواهیم بود.

احمد جوانمرد امروز دوشنبه ۱۸ آذر در حاشیه رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها که در سالن همایش‌های موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی در هشت ماه امسال، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این حجم از صادرات توسط ۵۹۰ واحد صورت گرفته است.

جوانمرد توضیح داد: در شرایط کنونی پیش‌بینی می شود واحدهای صنعتی بزرگ با تلاطم و ریزش بیشتری در حجم تولید در مقایسه با واحدهای کوچک مواجه باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید به توان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تمرکز کنیم؛ تاکید کرد: با تقویت هر چه بیشتر واحدهای کوچک و متوسط شاهد رشد حداقل دو برابری صادرات توسط صنایع کوچک و متوسط خواهیم بود.

وی ادامه داد: به همین منظور اقداماتی از جمله شناسایی واسطه های تخصصی، علمی و صادراتی با هدف کمک به واحدهای کوچک برای توسعه هر چه بیشتر صادرات این واحدها، تشکیل کنسرسیوم صادراتی که در آن واحدهایی که توان صادراتی دارند با اهدافی از جمله ورود به بازار صادراتی جدید، تقویت بازارهای قدیم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!