مافیای کمک آموزشی، برنامه‌های آموزش و پرورش را تحت‌الشعاع قرار داده است


مافیای کمک آموزشی، برنامه‌های آموزش و پرورش را تحت‌الشعاع قرار داده است

تهران- ایرنا- معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: تولیت آموزش و پرورش برای کودکان و نوجوانان با وزارت آموزش و پرورش است، اما به نظر می رسد قدرت مافیای کمک آموزشی در کشور، برنامه های آموزش و پرورش و مدارس را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش روز دوشنبه وزارت دادگستری، محمود عباسی در دومین نشست تخصصی کودکان ایران، وضع موجود و سیاست های دوستدار کودک که به موضوع آموزش، تربیت و آینده اختصاص داشت، با اشاره به احصای چالش های استانی حقوق کودک، بازماندگی از تحصیل را چالش بزرگ همه استان ها برشمرد و گفت: کودک امروز را نمی توان با برنامه های دیروز برای فردا تربیت کرد.
وی افزود: متأسفانه برنامه منسجم و سیاست روشنی در امر آموزش در مهدکودک ها و حتی در مدارس وجود ندارد و نظام تحول آموزش و پرورش نیز چشم انداز روشنی فراروی جامعه قرار نداده است؛ در حالی که امر آموزش آن هم در سطح ابتدایی و متوسطه برای کودکان باید هدفمند باشد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: در برخی استان های محروم از جمله سیستان و بلوچستان وضع آموزش و فقر بسیار اسف بار است و حتی در برخی از استان های تقریباً برخوردار مانند استان گلستان نیز با چالش جدی بازماندگی از تحصیل مواجه هستیم.
عباسی خاطرنشان کرد: مدیریت آسیب های اجتماعی که کودکان را تهدید می کند یکی از برنامه های اساسی ما در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است و انسداد مبادی تحصیلی در صدر این برنامه ها قرار دارد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک حمایت همه جانبه دولت در این زمینه ها را لازم اما کافی ندانست و اضافه کرد: خیّران و سازمان های مردم نهاد در این زمینه باید به یاری دولت بشتابند.
عباسی بر هماهنگی بین دستگاه ها و نظارت بر فعالیت ها آنها همچنین پایش حقوق کودک در سطح ملی اشاره کرد و گفت: به زودی گزارش شش ماهه نخست پایش حقوق کودک در شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک طرح و در صورت تصویب به اطلاع مسئولان و مردم خواهد رسید.

1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار