اعلام سهم سازمان جنگل‌ها و محیط زیست از بودجه 99


اعلام سهم سازمان جنگل‌ها و محیط زیست از بودجه 99

ایسنا نوشت: بر اساس لایحه بودجه سال 99 بودجه سازمان حفاظت محیط زیست بیش از 638 میلیارد تومان و بودجه سازمان جنگل‌ها بیش از 283 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

روز گذشته (۱۷ آذرماه) لایحه بودجه سال ۹۹ از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شد. بر اساس آن در حالی که سال جاری بودجه سازمان حفاظت محیط زیست ۳۹۳ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان است، این بودجه برای سال آینده ۶۳۸ میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته است که در حوزه‌هایی مانند پالایش و مدیریت آلاینده‌ها، حفاظت و بهره‌برداری پایدار زیست‌بوم‌های آبی، حفاظت، احیا و بهسازی زیست‌بوم‌های خشکی، حفاظت از مناطق تحت مدیریت و حمایت از محیط بانان، فرهنگسازی و ارتقای مشارکت‌های مردمی در بهسازی محیط زیست و ... صرف می‌شود.

بودجه سازمان جنگل‌ها نیز در سال جاری ۱۸۹ میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان است و برای سال آینده ۲۸۳ میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است. از مصارف این بودجه می‌توان به برنامه‌های آبخیزداری و حفاظت خاک، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌های کشور، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از مراتع کشور، ترویج و توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداران، حفاظت و حمایت از منابع طبیعی کشور و .... اشاره کرد.

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1329381

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق