رسانه‌ها مطالبه‌گر متولیان کاهش تصادفات باشند


رسانه‌ها مطالبه‌گر متولیان کاهش تصادفات باشند

این معاونت با محوریت رادیو سلامت در قالب پویش 6030 مطالبه گر دستگاه‌های مرتبط با کاهش سوانح و حوادث است.

رسانه‌ها مطالبه‌گر متولیان کاهش تصادفات باشندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حمید شاه آبادی در نشست خبری آغاز سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح وحوادث افزود: ما در رسانه ملی وظیفه آگاهی و اطلاع رسانی و هشدار به مردم را داریم، کار ما اقدام نیست، اما دستگاه‌های مسئول در سوانح و حوادث باید با هم افزایی با یکدیگر گام جدی در کاهش سوانح را بردارند.
وی افزود: زیبنده کشور ما نیست که سالانه ۱۷ هزار نفر در سوانح و تصادفات جان خود را از دست دهند.
شاه آبادی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری ورودی استان‌ها و شهرستان‌ها رخ می‌دهد، تاکید کرد:سال گذشته اقداماتی از جمله نصب تابلوی ایستگاه سی - استقرار یک پایگاه اورژانس و دسترسی به گشت‌های پلیس راهور در این نقاط بوده که در ایام نوروز و پرمسافرت انجام شد، اما برخی دستگاه‌ها هنوز همکاری لازم را ندارند از جمله اینکه قرار بود در ۷ استان پایگاه‌های استراحت و یادآوری در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها مستقر شود که فقط دو استان این کار را انجام دادند.
وی گفت: مطالبه ماست که همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، زیرا این کار بزرگ به تنهایی از عهده رسانه بر نمی‌آید.
شاه​ آبادی افزود: با همکاری جدی همه دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت صمت و بیمه‌ها جشنواره وارد مرحله عملیاتی می‌شود. در سال گذشته اثار خوبی به جشنواره رسید امسال پایان نامه‌ها هم اضافه شده است و همه بخش‌های رسانه آماده اطلاع رسانی و اگاه سازی مردم هستند تا به کاهش تصادفات و سوانح بیانجامد.
در ادامه این مراسم دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور نیز با اشاره به اینکه متوسط مدت زمان حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در رسیدگی فوری به مصدومان انواع حوادث در کلانشهر‌ها به دلیل ترافیک و ازدحام موجود به ۱۵ دقیقه، در شهر‌های کوچک به ۸ دقیقه، در جاده‌ها به ۱۵ تا ۱۶ دقیقه و در جاده‌های روستایی به ۲۰ دقیقه رسیده است گفت:: ما تقریباً سالیانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر فوتی به علت حوادث ترافیکی در کشور داریم و سالیانه حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار نفر در حوادث رانندگی و ترافیکی در کشور مصدوم می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته امکانات اورژانس از جمله بالگرد و آمبولانس‌ها را گسترش و تجهیز کرده ایم، گفت: اورژانس کشور تا سال ۹۵، دو هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان انواع حوادث در اختیار داشت که در سال ۹۸، این آمبولانس‌ها به ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است به طوری که هم آمبولانس‌های قدیمی را بازسازی و هم آمبولانس‌های جدید را به ناوگان اورژانس کشور اضافه کردیم و در حال افزایش آن نیز هستیم.
سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث (پویش شصت سی) امسال با محور (مدیریت سرعت) تا پانزدهم بهمن به نشانی http://۶۰۳۰.radiosalamat.ir آماده دریافت اثار شنیداری دیداری مکتوب و آثار فضای مجازی درباره این موضوع است.
اختتامیه این جشنواره ۱۷ اسفند برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403