هیات اجرایی، با هرگونه مداخله در انتخابات برخورد می‌کند


هیات اجرایی، با هرگونه مداخله در انتخابات برخورد می‌کند

ساری- ایرنا- رییس ستادانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران گفت:هیات اجرایی انتخابات هرگونه مداخله دیگران را در انتخابات برنمی‌تابد، چراکه اعضای هیات اجرایی از معتمدین مردم هستند.

حسین حسن نژاد روز دوشنبه در همایش مشترک هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مراکز شهرستان های استان مازندران در ساری افزود : هیات اجرایی انتخابات از سوی نهادهای مختلف نظارتی انتخاب شدند و مهمتر این که در کنار هیات اجرایی، هیات نظارت نیز حضور دارند.

وی خطاب به اعضای هیات اجرایی ۹ حوزه انتخابیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران بیان داشت: اگر صحبت و اظهارنظری را از سوی برخی از گروه ها و یا افراد خاص می شنوید، اهمیت ندهید.

وی هیات اجرایی انتخابات را مسوول رسیدگی به شکایات دانست و گفت: هیچ دستگاهی جزء وزارت کشور و شورای نگهبان در حوزه اجرای انتخابات حق دخالت ندارد ، پس اگر شما مداخله دیگران را دیدید،برنتابید، هیات اجرایی انتخابات همانند هیات های نظارت و بازررسی بر اساس قانون عمل می کند.

حسن نژاد گفت: از سوی دیگر دستگاه قضاوت کننده مجموعه عملکرد هیات اجرایی و نظارت را نیز تحت مراقبت دارد.

وی اجرا و صحت جریان انتخابات درحوزه های انتخابیه را ۲ ماموریت اصلی هیات اجرایی دانست و گفت: اگر اصرار بر اجرای قانون داریم ،هیات اجرایی انتخابات این وظیفه خطیر و سنگین را بر دوش دارد، پس همه امکانات باید در اختیار هیات اجرایی قرارگیرد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران درعین حال خطاب به اعضای هیات اجرایی انتخابات گفت که هیات بازرسی و نظارت بر اساس قانون بر فرایند انتخابات نظارت دارند و اگر میزان تذکر زیاد شود،نشانه بی دقتی در اجرای وظایف است.

حسن نژاد به نقش هیات اجرایی و اختیاراتی که طبق قانون دارند،اشاره کرد و گفت: تعیین صلاحیت با انجام بررسی های لازم مهمتر از تحقیقات محلی است ، یعنی هیات اجرایی می تواند از داوطلب نامزد مجلس در یک حوزه انتخابیه دعوت کند تا بیشتر بررسی لازم را انجام بدهد.

وی تصریح کرد: اگر هیات اجرایی انتخابات فکر کند که با کم شدن تعداد صلاحیت ها هزینه بر هیات نظارت نیز کمتر می شود ، آغاز کج سلیقگی ها است، چون به موجب قانون مسئولیت دارید تا زمانی که به مرحله تشخیص نرسیده اید، به رد صلاحیت رای ندهید.

وی گفت: هیات اجرایی به عنوان نمایندگان معتمدین اقشار مختلف مردم نباید از مسئولیت ها فرار کنند و بررسی کاملی داشته باشید.

رئیس ستاد انتخابات مازندران از آغاز تعیین شعب اخذ رای در حوزه های فرعی در استان مازندران خبر داد و گفت: شعب اخذ رای سیار نیز در حال بررسی است.

حسن نژاد با بیان اینکه فرایند برگزاری انتخابات چنان باید طبق قانون برگزار شود تا هر گونه سوء تفاهم ها از بین برود به فرمانداران به عنوان رئیس ستاد انتخابات هر شهرستان گفت: فضایی را درست کنیم که برخی ها باخت خود را از آینده، امروز توجیه نکنند.

وی گفت: فرمانداران و دادستان های محترم باید دقت نظر کاملی داشته باشند و همه افراد در انتخابات باید ایمان ، دین و وجدان را مبنای کارشان قرار بدهند.

حسن نژاد گفت: یقین داشته باشید اگر خلافی بر فردی از اعضای هیات اجرایی ثابت شود برخورد جدی می شود و با هماهنگی دستگاه قضایی نیز ورود پیدا می کند.

در استان مازندران ۴۰۱ داوطلب برای نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که کمتر از ۶ درصد آنان زن هستند.
مازندران با ۹ حوزه انتخابیه، ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟