معاون وزیر ارتباطات: صادرات فناوری اطلاعات در دستور کار است


معاون وزیر ارتباطات: صادرات فناوری اطلاعات در دستور کار است

شیراز- ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صادرات فناوری اطلاعات به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و در این زمینه اقداماتی از جمله تصویب بسته توسعه فاوا، تشکیل میز فاوا در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، حضور نماینده بخش ICT در کمیته ماده 19 و تدوین آیین‌نامه توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات در کشور انجام...

حمیدرضا احمدیان، دوشنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: بر همین اساس، آیین‌نامه توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات که در آن تکلیف تمام دستگاه‌ها مشخص شده و به امضای ذینفعان رسیده، برای ابلاغ به دستگاه‌های ذی‌ربط به معاون اول رییس جمهوری ارائه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تولید محتوا و فناوری اطلاعات با چالش‌هایی مواجه هستیم که در این آیین‌نامه تمام این موارد مشخص شده است.
او اظهار داشت: تمام اقدامات ما برای حرکت روبه جلو در حوزه فناوری اطلاعات در کشور است و در این زمینه حرکت‌های ما همگرا با اتاق ایران و سایر بخش‌ها در دولت است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین در اقدام دیگری با همکاری اتاق ایران چند کشور به عنوان هدف ما در بخش صادرات نرم‌‎افزار و خدمات مشخص شده که بررسی و شناسایی بازار و سایر نیازسنجی‌ها بر روی آن بازارها در حال انجام است.
احمدیان، یکی از چالش‌های فناوری اطلاعات را مربوط به بخش بین‌الملل و صادرات دانست و گفت: هم‌اینک در نمایندگی‌های وزارت امور خارجه اقدام خاصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) انجام نمی‌شود و بنابراین ما برای برداشتن گام‌های مهم در این حوزه رایزنی و ملاقات‌ با سفرا را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی، با اشاره به اینکه توانمندی‌های کشور در بخش ICT در فضای بین‌الملل به خوبی معرفی و ارائه نشده، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در فضای بین الملل، برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اصول مذاکره و نحوه صادرات و غیره برای شرکت‌های دارای توان صادرات است.
احمدیان، عملکرد کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس را مطلوب توصیف و بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه فناوری اطلاعات در شهرستان‌های کشور وجود دارد که کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران باید از ظرفیت خوب استان‌ها در این زمینه استفاده کند چرا که باور داریم نمی‌توان از تهران برنامه تدوین کرد و شهرستان‌ها فقط اجرا کننده باشند.
لزوم حمایت وزارت ارتباطات از توانمندی‌های حوزه فناوری در فارس
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف فناوری و اطلاعات از جمله نرم‌افزار و صادرات در این استان وجود دارد که این بخش برای توسعه و گسترش نیازمند حمایت بیشتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
جمال رازقی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما یک پدیده نسبتا جدیدی است و لذا وجود ابزارهای نظارتی برای مشخص بودن مسیر حرکت شرکت‌ها امری مهم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
او ادامه داد: اگر ضابطه و نظارت بر اموری مانند خدمات نرم‌افزار حاکم نباشد بی شک ما در صادرات آنها نیز موفق نخواهیم بود و بدون اعمال نظارت نیز شاهد تبعات مخربی در بازار خواهیم بود.
وی گفت: همچنین به دنبال راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاران خطرپذیر با محوریت اتاق بازرگانی در استان فارس هستیم و در این زمینه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار حمایت داریم.
رازقی، یکی از مزیت‌های کشور را وجود انرژی دانست و افزود: باید از اینگونه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای ثروت آفرینی و ایجاد رفاه عمومی استفاده شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: در شرایطی که دسترسی به ارز مشکل و هر روز تحریم‌های بیشتری بر کشور و ملت تحمیل می‌شود باید از ابزارهایمان استفاده مناسب کنیم.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی باید در کشور انرژی ارزان قیمت تولید و همچنین ساز و کاری در نظر گرفته شود تا از انرژی ارزان قیمت کشور برای رونق تولید و صادرات استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !