آموزش مهارت در البرز براساس نیاز بازار


آموزش مهارت در البرز براساس نیاز بازار

کرج - ایرنا - معاون امور اقتصادی استانداری البرز گفت: آموزش مهارت به کارجویان براساس نیاز بازار کار این استان در دستور کار قرار گرفت.

جهانگیر شاهمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس با دستور استاندار البرز پروژه اشتغالزایی مهارت محور در البرز آغاز شده و در اجرای آن تقویت و توسعه اشتغال پایدار، برنامه ریزی، اجرای هدفمند آموزش‌های مهارتی، توسعه هدفمند کسب و کارهای اولویت دار دراین استان مدنظر قرار گرفته است.

ویا دامه داد: تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار استان البرز در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی به منظور کاهش نرخ بیکاری نیز در اولویت برنامه کاری قرار گرفت.

شاهمرادی گفت: اشتغالزایی مهارت محور طی مراحل مختلف از جمله ظرفیت و نیازسنجی بازار کار و اشتغال استان، استعدادسنجی، سازماندهی مهارت آموختگان طبق نیازسنجی های صورت گرفته برای اشتغال در بخش های مختلف به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه اشتغالزایی مهارت محور به ترتیب اولویت در محورهای کارآفرینی، خود اشتغالی، جذب مهارت آموختگان در واحدهای تولیدی و خدماتی تعریف شده که به زودی مرحله اجرایی آن آغاز خواهد شد که نیازمند همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان البرز هستیم.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی حدود ۱۵۰ هزار نفر ، بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی و ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی بوده که هرکدام از این بخش ها نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد.

نرخ بیکاری البرز در سه سال اخیر (سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸) با فراز و نشیب همراه بوده، به طوری که این نرخ در سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش، سال ۱۳۹۷ افزایش و ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ مجددا کاهش نشان می‌دهد؛ این نرخ از ۱۴.۳ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۱۴ درصد در سال ۱۳۹۶ و ۱۴.۷ درصد در سال ۱۳۹۷ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟