شرکت های دانش بنیان به بنگاه بزرگ تجاری تبدیل شود


شرکت های دانش بنیان به بنگاه بزرگ تجاری تبدیل شود

کرج - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به توانمندی های پژوهشی در استان و کشور گفت : برای دستیابی به بازارهای جهانی باید شرکت های دانس بنیان به بنگاه های بزرگ تجاری تبدیل شود.

دکتر حسین کریم روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز افزود: ما باید به سمت شکوفایی توسعه و پیشرفت برویم و جایگاهی که در سطح دنیا به دست بیاریم.
مهمترین سرمایه و رسیدن به این شکوفایی خودباوری است که برگزاری چنین هفته ها و بزرگداشت هایی کمک می کند تا خود باوری و شکوفایی با کمک قشر فرهیخته محقق شود.

وی بیان داشت : در کنار تمام کارهایی که در این نمایشگاه صورت گرفته است غرفه های دانشگاه علوم پزشکی البرز می درخشد، تولیدات و محصولات خوبی در این نمایشگاه عرضه شده اما جای کار دارد.اجبار این است که باید به سمت فناوری برویم و چاره ای نداریم جز اینکه این کار را انجام دهیم اگر فقط به ارائه مقالات، سمینار ها و کارگاه ها بسنده کنیم در جا خواهیم زد.

کریم گفت : امسال نه تنها در زمینه پژوهش بلکه در هیچ زمینه ای افزایش اعتبار نداشته ایم و باید کمبودهای فناوری و پژوهشی در صنعت بجوییم.طرح و برنامه های متعدد با صنعت داریم که قدم به قدم آن ها را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: مقامله محور به سمت فناوری محور می رود و همه تحقیقات پژوهش باید در خدمت فناوری قرار بگیرد چرا که هرچه قدر مقاله بدهیم اما نتوانیم تبدیل به تولید کنیم کار مهمی انجام نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: بایدبه سمتی برویم که شرکت های فناوری که در حد شرکت های کوچک هستند آینده درخشانی داشته باشند و باید آنها را به سمت غول‌های تجارتی ببریم ، در تمام دنیا نیز این کار صورت گرفته و این شرکت ها تجمیع شده اند.ما باید کنسرسیوم‌ها یا کمپانی های (شرکتی که از چند شرکت برای منحصر کردن کالا یا بهره برداری خاصی تشکیل شود)صنعتی را راه اندازی کنیم تا به بنگاههای بزرگ تجاری در کشور تبدیل شوند.

کریم گفت : در بخش سلامت اولین کاری که می شود انجام داد این است که صنعت را به پنج دسته شامل صنایع تجهیزات پزشکی سرمایه ای ، تجهیزات مصرفی ، دارو ، صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی تقسیم کنیم که هر کدام از این دسته ها یک کنسرسیوم داشته باشند و از دل شرکت ها فعال شود و تمام دغدغه های صنعت گران را کنسرسیوم با ارتباطاتی که در بالا و پایین دست می گیرد مسیر را هموار کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا