فعالیت مدعیان رایزنی برای تایید صلاحیت داوطلبان تخلف است


فعالیت مدعیان رایزنی برای تایید صلاحیت داوطلبان تخلف است

فعالیت شرکت‌های غیر انتفاعی مدعی رایزنی با این شورا برای کمک به تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات را تخلف است.

فعالیت مدعیان رایزنی برای تایید صلاحیت داوطلبان تخلف استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای محمد حسن صادقی مقدم در حاشیه بازدید از روند چاپ تعرفه‌های انتخابات در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره پدیده این دوره از انتخابات مبنی بر تاسیس برخی از شرکت‌های غیرانتفاعی و مدعی مذاکره با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات، گفت: اطلاعیه شماره یک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات حائز همین نکته بود که طبق قانون فقط هیات‌های اجرایی در حوزه اجرا و هیات‌های نظارت از جانب شورای نگهبان در روند اجرا و نظارت انتخابات تاثیر و مسئولیت دارند.
وی تاکید کرد: غیر از این دستگاه ها، هیچ شخص و نهادی به هیچ عنوان نمی‌تواند در این قضیه مشارکت داشته باشد و داوطلبان انتخابات بدانند که هیچ کس نمی‌تواند با ادعای ارتباط و اتصال به شبکه نظارت اعم از هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان در این زمینه خدماتی را به داوطلبان ارایه کند.
آقای صادقی مقدم هشدار داد: بدیهی است که با هر گونه سوء استفاده در این خصوص برخورد قانونی می‌شود و متخلفان را به مراجع قانونی معرفی می‌کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره انگیزه متخلفان گفت: من از انگیزه‌های این افراد خبر ندارم، اما با هر انگیزه‌ای که باشد شورای نگهبان و شبکه بزرگ نظارت در سراسر کشور با این تخلف برخورد قانونی می‌کنند.
در نخستین اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تاکید شده است که این هیات و شورای نگهبان با هرگونه ادعا و سوءاستفاده افراد در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان برابر قانون رفتار خواهد کرد.

اطمینان معاون شورای نگهبان از چاپ تعرفه‌های انتخابات در کمال امنیت
معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان گفت: روند چاپ تعرفه‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در کمال امنیت و با دقت کافی و مراقبت‌های لازم با بالاترین فناوری‌ها در حال انجام است.
آقای محمدحسن صادقی مقدم در حاشیه بازدید از چاپ تعرفه‌های انتخابات در چاپخانه بانک ملی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: می‌توانم به مردم شریف اطمینان دهم که تعرفه‌ها در تمام مراحل اعم از طراحی، چاپ، بسته بندی و نگهداری با دقت نیرو‌های این چاپخانه و با حداکثر امنیت، بهنگام آماده می‌شود.
وی افزود: شمار تعرفه‌های چاپ شده حتی کمی بالاتر از حد مشارکت چاپ می‌شود و در اختیار حوزه‌های انتخابیه قرار می‌گیرد تا بتوانیم در دوم اسفند امسال شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور مردم شریف، انقلابی و وظیفه شناس کشورمان باشیم.
آقای صادقی مقدم همچنین درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: وزارت کشور و فرمانداری‌ها در همکاری با هیأت‌های نظارت استانی توانستند هیأت‌های اجرایی را بهنگام و بدون هیچ اشکالی تشکیل دهند و فعالیتشان را آغاز کنند.
وی افزود: آنان در زمانبندی مشخص نتایج بررسی هایشان را در اختیار هیأت‌های نظارت قرار می‌دهند و جمع بندی بررسی‌ها به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات می‌آید و نتایج آن از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان نیز اعلام می‌شود.
معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان گفت: پس از احراز شرایط قانونی داوطلبان، کسانی که شرایط شان احراز نشده است می‌توانند اعتراض کنند که به اعتراض آنان در مراحل مختلف در شورای نگهبان رسیدگی می‌شود و نتایج نهایی قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی منتشر خواهد شد.
آقای صادقی مقدم همچنین درباره تبلیغات زودهنگام برخی از داوطلبان تاکید کرد: شبکه نظارت ما در تمام کشور با مراقبت‌های کامل این تخلفات را به مقامات قانونی اعم از مسئولان قضایی به ویژه دادستان‌ها و نیز به مسئولان اجرایی شامل استانداران و فرمانداران اعلام می‌کند.
وی از داوطلبان انتخابات خواست که طبق قانون در مهلتی که مجاز به تبلیغات هستند، تبلیغ کنند.
آقای صادقی مقدم بار دیگر تاکید کرد: مطمئن باشید که هیچ اقدامی از چشم بینای شبکه نظارت در شورای نگهبان پنهان نمی‌ماند.

بازدید معاون اجرایی شورای نگهبان از چاپ تعرفه‌های انتخابات
معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان از فرایند طراحی، چاپ، بسته بندی و نگهداری تعرفه‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در چاپخانه بانک ملی بازدید کرد.

آقای محمدحسن صادقی مقدم و آقای علیرضا نیلچی مدیرکل امور انتخابات این شورا از جزئیات چاپ و نگهداری تعرفه‌های انتخابات در این چاپخانه آگاهی یافتند.
آقای محمدحسن صادقی مقدم معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان در حاشیه بازدید از فرایند چاپ برگ‌های رای در مصاحبه با خبرنگاران ابراز اطمینان کرد که روند چاپ تعرفه‌های انتخابات در کمال امنیت و با دقت و مراقبت‌های لازم با استفاده از بالاترین فناوری‌های صنعت چاپ در حال انجام است.
مسئولان چاپخانه بانک ملی نیز در جلسه مشترک با معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان، گزارشی از فرایند چاپ و انتشار تعرفه‌ها و دیگر اقلام انتخاباتی ارائه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان