برپایی نمایشگاه «خواب در مرداب» با آثاری از علم‌زاده و روح‌الامین


برپایی نمایشگاه «خواب در مرداب» با آثاری از علم‌زاده و روح‌الامین

ایران اکونومیست-نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌هایی از «حسن روح‌الامین» برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه «خواب در مرداب» با آثاری از علم‌زاده و روح‌الامین

نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌هایی از «حسن روح‌الامین»، در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که اولین نمایشگاه آثار دیوراما در ایران از مسلم علم‌زاده و اولین نمایشگاه آبرنگ حسن روح‌الامین به‌شمار می‌رود، ۲۲ اثر در قالب دیوراما و ۱۳ اثر تصویرسازی با تکنیک آبرنگ به نمایش درمی‌آید.

آثار نمایشگاه «خواب در مرداب» در فضایی خلاقانه، با محوریت جنگ جهانی دوم و در واقع در نکوهش جنگ و میراث مخرب آن خلق شده‌اند.

فارس

دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره‌های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می‌گذارند. این آثار، گاه در محفظه‌های شیشه‌ای در موزه‌ها به نمایش درمی‌آیند و گاه در اندازه‌های کوچک‌تر توسط مدل‌سازها و علاقه‌مندان در منازل یا مجموعه‌های شخصی نگهداری می‌شوند.

نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌های «حسن روح‌الامین»، از ساعت ١۶الی ٢٠ روز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ گشایش می‌یابد و تا دوم دی‌ماه دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه پردیس باغ‌ موزه ی هنر ایرانی، به نشانی: خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)