اصلی‌ترین مشکلات ارتباطی خانواده‌های اهوازی کدامند؟


اصلی‌ترین مشکلات ارتباطی خانواده‌های اهوازی کدامند؟

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نتایج برگزاری کارگاه‌های طرح ملی گفتگوی خانواده در خوزستان، استفاده نامناسب از فضای مجازی، اعتیاد و مواد مخدر، نبود ارتباط و تفاهم میان افراد خانواده و نبود صمیمیت را از اصلی‌ترین و برجسته‌ترین مسائل خانواده‌ها برشمرد.

حسین ملتفت امروز (۱۸ آذرماه) در مجمع پارلمان زنان خوزستان اظهار کرد: دی‌ماه سال گذشته گزارشی از فاز نخست طرح ملی گفتگوی خانواده ارائه شد. اجرای این طرح از اهواز آغاز شد و به کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در مرحله اول، کل استان خوزستان را پوشش دادیم اما در فاز دوم به سراغ محله‌ها رفتیم و شش کارگاه در شش محله اجرا کردیم. در این مرحله سعی شد که طرح بیشتر در محله‌های کم‌برخوردار اجرا شود که با حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد در این خصوص کار کردیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در طرح ملی گفتگوی خانواده شش کارگاه در اهواز در مناطق گلستان، حصیرآباد، سلیم‌آباد، کوی علوی و دانشگاه شهید چمران برای مادران، پدران و فرزندان برگزار شد که چهار کارگاه از این تعداد در مناطق کم‌برخوردار بوده است.

ملتفت گفت: اجرای این طرح از یک سال پیش و با تاکید بر مشکلات خانواده به ویژه با تمرکز بر ارتباط بین اعضای خانواده آغاز شده است و انجمن جامعه‌شناسی ایران، اجرای این طرح را بر عهده دارد. طرح ملی گفتگوی خانواده در ۲۴ شهرستان در کشور در حال اجرا است که استان خوزستان نسبت به استان‌های دیگر سهم بیشتری دارد و در دو شهرستان آبادان و دزفول نیز اجرا شده است.

مدیر انجمن جامعه‌شناسی ایران در خوزستان با اشاره به نتایج فاز دوم طرح ملی گفتگوی خانواده، گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از کارگاه‌های برگزار شده، استفاده نامناسب از فضای مجازی، اعتیاد و مواد مخدر، نبود ارتباط و تفاهم میان افراد خانواده، عدم برقراری ارتباط موثر بین اعضای خانواده، بی‌اعتمادی، ضعف ایمان، فقر، فقر فرهنگی، بیکاری، خشونت، کم شدن ارزش‌های اخلاقی و نبود صمیمیت برخی از برجسته‌ترین محورهای اصلی و مسائل خانواده‌های شرکت‌کننده در این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شده است، ادامه داد: در مناطق کم‌برخوردار، کارگاه‌ها با استقبال روبه‌رو شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در