جراحی مغز در بیداری برای اولین بار در خراسان جنوبی


جراحی مغز در بیداری برای اولین بار در خراسان جنوبی

صبح امروز عمل جراحی مغز در حالت بیداری برای اولین بار در خراسان جنوبی با حضور تیم جراحی در بیمارستان رازی بیرجند انجام شد.

کاظم قائمی، استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و جراح این عمل، امروز دوشنبه 18 آذر در حاشیه این عمل جراحی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بیمار جوانی 19 ساله بوده و ضایعه‌ تومور به صورت مادرزادی در منطقه حرکتی تکلمی مغز او ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امکان عمل به صورت بیهوشی برای این بیمار امکان پذیر نبود، افزود: عمل جراحی در حالت بیداری و با بیهوشی موضعی انجام می‌شود که در این نوع عمل، بیمار بیهوش نشده و با بی حسی موضعی عمل پیش خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، جراح این عمل ادامه داد: در حین عمل همزمان با بیمار صحبت می‌کنیم و از او می‌خواهیم اندام‌های بدن خود رات حرکت دهد و هر زمان که عارضه‌ای پیش آمد، عمل را متوقف خواهیم کرد تا آسیب‌هایی به تکلم و یا حرکت او وارد نشود.

قائمی با بیان اینکه امیدواریم پس از عمل عوارضی پیش نیاید، تصریح کرد: اگر عارضه‌ای پس از عمل پیش نیاید مریض پس از سه تا چهار روز مرخص خواهد شد اما اگر دچار عارضه شود باید بیشتر تحت نظر باشد.

وی با بیان اینکه این نوع عمل جراحی برای افراد مسن و یا بیماران قلبی که طاقت بیهوشی ندارند توصیه می‌شود، ادامه داد: این نوع عمل به تیم بیهوشی قوی نیاز دارد که خوشبختانه این تیم قوی در بیرجند وجود دارد.

جراح این عمل اظهار کرد: اتاق عمل بیمارستان رازی خوشبختانه از مجهزترین اتاق‌های عمل بوده و از نظر تجهیزات پزشکی کمبودی ندارد.

قائمی با بیان اینکه این عمل در اکثر مراکز استان‌های بزرگ کشور انجام می‌شود اما در استان برای اولین بار است که انجام می‌گیرد، افزود: برای انجام این عمل در مراکز خصوصی هزینه‌های هنگفتی از بیماران دریافت می‌شود اما در این بیمارستان، بیماران می‌توانند با تعرفه دولتی و با پرداخت حداقل هزینه‌ها مورد درمان قرار گیرند.

قطبی برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب

وی ادامه داد: هزینه‌های این بیمارستان باوجود امکانات مجهزی که دارد بسیار کم بوده و به همین دلیل بیمارانی از کشور و افغانستان برای درمان به این استان سفر می‌کنند.

جراح این عمل با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌هایی برای برای توریست درمانی در استان، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که خراسان جنوبی تبدیل به قطب درمانی جراحی مغز و اعصاب شود که با فراهم شدن امکان حضور دستیاران جراحی مغز و اعصاب از یک سال گذشته در بیمارستان رازی کلاس علمی اتاق عمل ارتقاء یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی