تدابیر لازم برای مواجه با بحرانها در آذربایجان غربی اتخاذ شود


تدابیر لازم برای مواجه با بحرانها در آذربایجان غربی اتخاذ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با مدیریت بهینه، اتخاذ تصمیمات درست و به موقع می توان خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی را به حداقل رساند.

آیدین رحمانی امروز ۱۸‌آذر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در استانداری برگزار شد، از تصویب طرح سهمیه بندی زلزله در کارگروه زیربنایی استان و اجرای آن در 4 شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای طرح ریزسهمیه بندی زلزله و مطالعات زمین شناسی در 4 شهرستان ارومیه، مهاباد، خوی و سلماس و طرح تفصیلی شهرها امیدواریم شاهد مدیریت بهینه در شهرها و سکونتگاههای استان باشیم و با مدیریت بهینه و لحاظ این ریزسهمیه بندیه ها کمترین اتفاقات و حوادث در شهرها رخ دهد.

وی افزود: ایران جزو 10 کشور پرحادثه دنیا در بلایای طبیعی است بطوریکه از 43 بلایای طبیعی که در دنیا اتفاق می افتد 34 نوع در ایران و از این 34 نوع 25 نوع بلایای طبیعی در آذربایجان غربی رخ می دهد و این امر نیاز به آمادگی ها و تدابیر لازم برای مواجهه با این بحرانها را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر شناخت بیش از پیش از وضعیت و اکولوژی زمین و نگاه دقیق به زمین شناسی، اظهار امیدواری کرد با پیش بینی ها ، تمهیدات و آمادگی های لازم و مدیریت اصولی و تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می شود شاهد کاهش بلایا و بحرانهای طبیعی در استان باشیم.

رحمانی همچنین بر لایروبی به موقع رودخانه ها ، هماهنگی و همدلی دستگاههای مرتبط با مدیریت بحران، آمادگی نیروهای امداد و نجات و راهدارخانه ها برای اسکان موقت در راه مانده ها، تامین و نگهداری سوخت مازاد برای مواقع مورد نیاز و آمادگی ناوگان سنگین برای مقابله با موارد احتمالی در زمستان امسال تاکید کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403