فرماندار آستارا: دهیاران موارد مشکوک به آنفلوآنزا را گزارش کنند


فرماندار آستارا: دهیاران موارد مشکوک به آنفلوآنزا را گزارش کنند

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر مرزی آستارا از دهیاران خواست، موارد مشکوک به آنفلوآنزا در انسان و دام و طیور را سریع به مراکز درمانی و شبکه‌های بهداشت و درمان و دامپزشکی گزارش و جهت پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری، با دستگاه‌های متولی همکاری کنند.

حسن رستم زاد روز دوشنبه در جلسه بررسی راهکار های پیشگیری از آنفلوآنزا، در فرمانداری آستارا اظهار کرد: فقط یک بیمار آنفلوآنزا که غیربومی بوده و بعد از تشدید بیماری به بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده بود، فوت کرده است و خوشبختانه با توجه به همکاری خوب شهروندان، نگرانی خاصی در خصوص این بیماری وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگرچه مردم بافرهنگ آستارا با استفاده از ماسک و اجتناب از دست دادن در چنین ایامی از شیوع احتمالی ویروس آنفلوآنزا جلوگیری می کنند، اما این بیماری باید بسیار جدی گرفته شود و دهیاری ها، مدارس، دانشگاه ها، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان با تمام توان برای مقابله با آن همکاری کنند.

وی افزود: به توجه به واردات گوشت و دام، موضوع قرنطینه دام باید توسط شبکه دامپزشکی جدی گرفته شود و اداره حفاظت محیط زیست در خصوص فصل مهاجرت پرندگان و ممنوعیت شکار، تمهیدات لازم را بیندیشد.

رستم زاد بیان کرد: منکر برخی نواقص بیمارستان آستارا نیستیم اما انتقادهای بی پایه و از روی احساس از آن مرکز درمانی فعال و پویا در شبکه های مجازی، کار نادرستی است و فعالان شبکه های اجتماعی بجای ایجاد فضای ناامیدی، به هم افزایی و همکاری برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر کمک کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه گفت: پاییز، موسم شیوع بیماری های ویروسی نظیر آنفلوآنزاست و از ۲۵ آبان ماه تاکنون ۴۵ بیمار شبه آنفلوآنزا در بخش داخلی بیمارستان بستری شده اند و بیماری ۶ نفر آنها حاد بوده و منجر به مرگ یک بیمار غیربومی شده است.

دکتر نظام عباسی افزود: در مدت یاد شده یکهزار و ۷۰۰ نفر با احتمال ابتلا به آنفلوآنزا به مرکز فوریت های پزشکی بیمارستان مراجعه کرده اند و ۲۶ مورد آنها بستری شده و در میان آنها زن و کودک نیز بوده است.

وی با اعلام نمونه گیری از ۱۹ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا، همکاری دستگاه های اداری و نهادها را برای معرفی نماینده ای جهت شرکت در کارگاه آموزش پیشگیری از بیماری های ویروسی خواستار شد.

حبیب بنی رستم رئیس شبکه دامپزشکی آستارا نیز در این جلسه، از معدوم سازی سه کانون محدود بیماری آنفلوآنزا در میان دام و طیور در یک روستا خبر داد و با تشریح علائم این بیماری، گزارش زودهنگام دام و طیور بیمار به شبکه دامپزشکی را از ناحیه دهیاران و روستانشینان خواستار شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و دامداران آن از ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج