همگانی کردن ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نیازمند فرهنگ‌سازی است


همگانی کردن ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نیازمند فرهنگ‌سازی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: همگانی کردن ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا به منظور حفظ و ارتقا سطح سلامت این بیماران نیازمند فرهنگ‌سازی است.

علی خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از بیماران خاص و پیوند اعضا، دوست ندارند که از بیماری آنان کسی مطلع شود که اگر آگاهسازی و فرهنگ سازی‌ لازم صورت بگیرد در این صورت این دسته از بیماران، دیگر نیازی به پنهان کردن بیماری خود احساس نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه پنهان کاری بیماری از سوی بیماران خاص و پیوند اعضا می تواند عوارض جدی برای آنان داشته باشد به نقش بارز ورزش در حفظ و ارتقای سطح سلامت افراد اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است به سلامت افراد و جامعه توجه ویژه‌ای داشت و در این میان باید به ورزش به عنوان یک امر پیشگیرانه، نگاه جدی‌تری کرد و از مزیت‌های آن بهره‌مند شد.

خلیلی افزود: هیات بیماران خاص و پیوند اعضا، بهتر است بیش از پیش برای همگانی کرن ورزش در بین این دسته از بیماران، تلاش و فعالیت کند که به حتم از میان شرکت کنندگان در ورزش همگانی، نفرات مستعد نیز به منظور قهرمان پروری، مورد شناسایی قرار خواهند گرفت که این نیز به نفع هیات و ورزش استان است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در حد وسع و توان از این هیات حمایت مالی می‌کند تصریح کرد: ورزشکاران بیماران خاص این استان با حضور در رقابت‌های قهرمانی، موفق و توانمند حاضر شده و برای این استان فخرآفرینی می‌کنند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: ورزش در روحیه بخشی، ارتقای سطح سلامت و ایجاد انگیزه در بین بیماران خاص و پیوند اعضا که از بیماری در رنج هستند، نقش تاثیرگذار دارد و به همین خاطر این اداره کل در حد توان از این هیات ورزشی حمایت می کند.

محمد حمزه پور افزود: این هیات در کنار قهرمان پروری و توسعه ورزش قهرمانی لازم است به همگانی کردن ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا توجه جدی‌تری داشته باشد و در جهت رونق بخشی به ورزش این قشر از جامعه از کمک سایر هیات‌های ورزشی نیز بهره‌مند شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق