قم دومین استان کشور در صدور مجوز چاپ کتاب است


قم دومین استان کشور در صدور مجوز چاپ کتاب است

قم-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم از لحاظ صدور مجوز چاپ کتاب در رتبه دوم کشور قرار دارد، سال گذشته بیش از 10 هزار مجوز چاپ کتاب در قم صادر شد.

سید موسی حسینی کاشانی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا بیان کرد: ظرفیت علمی و ادبی قم، جایگاه بی‌بدیلی را در سطح کشور داراست.
وی با اشاره به سیاست‌های استان در حمایت از جامعه نویسندگان گفت:‌ اگر نویسنده‌ای ۲ کتاب را در عرصه بزرگسالان یا ۳ عنوان کتاب را در حوزه کودک و یا ۸ عنوان کتاب را ویراستاری کرده باشد از امتیارات نویسندگی برخودار می‌شود.
وی اضافه کرد: این امتیازات شامل مواردی مانند بیمه تکمیلی، تسهیل در حضور در جشنواره ملی کتاب سال و استفاده از تسهیلات صندوق اعتباری هنر است.
وی یادآور شد: قم بعد از تهران و مشهد سومین استان کشور است که تمام درخواست های حوزه کتاب و تالیف به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تمام ناشران استان بدون حضور فیزیکی می‌توانند کارهای اداری خود را انجام دهند.
حسینی کاشانی عنوان کرد: برای حمایت از نویسندگان استان خرید کتاب‌های با نوبت چاپ اول درکمیته خرید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران استانی کتاب با نوبت چاپ اول خریداری شده‌است.
وی تاکید کرد: همچنین درراستای حمایت از مولفان و نویسندگان استان سال ۹۷، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۲ میلیارد تومان کتاب از ناشران قمی خریداری کرده‌است.
وی یادآور شد: همچنین درراستای حمایت از مولفان استانی، آثار و کتب ارزشمند نویسندگان استان بعد از تایید درکمیته کتب ارزشمند ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت های قبل از چاپ برخودار می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: نویسندگان قابل اعتنای فراوانی در قم وجود دارد که بسیاری از آثار آنها بارها تجدید چاپ شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403