مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز: آب مورد نیاز این منطقه باید تامین شود


مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز: آب مورد نیاز این منطقه باید تامین شود

شیراز-ایرنا- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: این منطقه با توجه به حجم فعالیت‌های خود از نظر تامین آب بامشکل مواجه است که باید این معضل برطرف شود.

نادر طیبی دوشنبه در گفت و گو با اشاره به مشکلات پیش آمده برای حفر چاه آب شرب این منطقه افزود: وقتی می‌خواهند برای یک منطقه ویژه اقتصادی جانمایی انجام دهند و طرح آن را مصوب کنند از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی زیرساخت استعلام می‌گیرند.
وی اظهارکرد: برای احداث منطقه ویژه اقتصادی شیراز هزار هکتار زمین در دشت قره‌باغ معرفی شد و در آن زمان استعلام از سازمان‌های آب، برق و گاز اخذ شد که تمام دستگاه‌های متولی در زمینه تامین انشعابات جواب مثبت دادند و به استناد این جواب مثبت برای منطقه ویژه اقتصادی شیراز مجوز صادر شده است.
وی ادامه داد: مجوز یک چاه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز با ۱۵ لیتر بر ثانیه در سال ۱۳۸۰ داده شد که در ۲ سال گذشته حجم آب این چاه تا هفت لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.
طیبی گفت:‌ منطقه ویژه اقتصادی هزار هکتار اراضی دارد و اگر حداقل در هر هکتار یک سرمایه‌گذار حضور پیدا کند، ۷۰۰ صنعتگر باید در این منطقه مستقر شود، اگر هر صنعتگر یک انشعاب سه چهارم نیاز داشته باشد با هفت لیتر بر ثانیه نمی‌توان نیاز منطقه ویژه اقتصادی شیراز را پاسخ داد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: برهمین اساس پیگیری کردیم و مجوز لازم را از سازمان آب منطقه‌ای دریافت و زمین محل حفر چاه را خریداری کردیم و مردم محلی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشتند اما یک تعداد از افراد که به نوعی منافعی دارند اعتراض و مردم را تحریک کردند و باعث شد حفاری انجام نشود.
طیبی افزود: منطقه ویژه اقتصادی شیراز، چادر نیست که بخواهند آن را جابه جا کنند، اگر بنا بر رونق تولید و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال است باید آب منطقه تامین شود.
وی ادامه داد: من شخصا به مردم محلی گفتم حوضچه‌ای که ما از آن آب برمی داریم آهک است و چاه‌های شما آبرفتی است و هیچ ارتباطی باهم ندارد و سازمان آب نیز این را تایید کرده است، حتی گفتم ما این چاه را حفر می‌کنیم اما اگر مشکلی برای آب آشامیدنی شما پیش آمد اول آب شما را تامین می‌کنیم و بعد برای خودمان می‌بریم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز همچنین گفت:‌۴۱ صنعتگر از شهریورماه سال ۱۳۹۷ تا شهریورماه ۱۳۹۸ برای حضور و فعالیت در این منطقه جذب شده‌اند که از این ۴۱ واحد حداقل ۷۵ درصد جواز تاسیس و پروانه ساخت دریافت کرده‌اند و درحال راه‌اندازی واحد صنعتی هستند.
طیبی افزود: تعداد صنعتگران جذب شده از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۳۹۸، در مقایسه با سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷، رشد قابل توجهی داشته است که این نشان می‌دهد چشم‌انداز منطقه‌ای ویژه اقتصادی شیراز یک چشم‌انداز توسعه‌ای است و هر سال تعداد واحدهای صنعتی نسبت به سال قبل بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ کل واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز هفت واحد بود در حالی که امروز در این منطقه حدود ۱۲۰ واحد صنعتی فعال و در حال ساخت وجود دارد که حدود ۶۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و فعال هستند و حدود ۶۰ واحد صنعتی نیز در حال ساخت هستند، همچنین حدود ۲۰ واحد خدماتی در این منطقه ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی