فارس، استان برتر کشور در زمینه پژوهش شد


فارس، استان برتر کشور در زمینه پژوهش شد

شیراز- ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس دوشنبه در شیراز آغاز به کار کرد، رویدادی که مسوولان در حاشیه آن اعلام کردند: فارس برای چهارمین سال پیاپی به عنوان استان برتر حوزه پژوهش کشور انتخاب شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس دوشنبه با صد غرفه از واحدهای پژوهشی ،دانشگاهی و دستگاه های اجرایی این استان در شیراز کار خود را آغاز کرد.

فارس، استان برتر کشور در زمینه پژوهش شدمعاون استاندار فارس: پژوهش نقش محوری در توسعه دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس دوشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس افزود: اهمیت و ضرورت پژوهش و نقش آن در توسعه استان و کشور مسأله ای نیست که نیاز به سخنوری داشته باشد.

عبدالرضا قاسم‌پور ادامه داد: پژوهش و فناوری مبنا و موتور محرک توسعه استان فارس و ایران است.

وی با بیان این مطلب که توسعه علمی ،فناورانه و صنعتی ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد،گفت: پژوهشگران راه حل های علمی پیش روی مسوولان کشور می گذارند و پژوهش علاوه بر اهمیت در توسعه پایدار در حوزه امنیتی نیز بسیار موثر است.

مدیران پژوهش را باور کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اضافه کرد: فرهنگ سازی پژوهش محور امر مهمی است که نیاز است مدیران به اثرگذاری پژوهش معتقدتر شوند.

او با بیان اینکه هنوز فرهنگ پژوهش در کشور ما نهادینه نشده،گفت: مدیران در کشور ما چندان به مقوله پژوهش توجه ندارند و لازم است فرهنگ سازی در این خصوص از سنین کم و از مهدکودک و مدرسه آغاز شود.

وی هزینه کردن در حوزه فرهنگ سازی پژوهش محور را سرمایه گذاری دانست و گفت: پژوهش کاربردی و عملی موجب توسعه می شود لذا باید ارتباط دانشگاه با دستگاه های اجرایی، صنعت و تولید بیشتر و مستحکم‌تر شود.

قاسم پور افزود: امسال رونق تولید نام گرفته و یکی از اولویت های تحقق آن مردمی کردن اقتصاد و واگذاری آن به بخش خصوصی و همچنین توجه به سرمایه های درون کشور است.

او اظهار داشت: باید پژوهش به سمت مطالبات واقعی جامعه و مردم من جمله مشکل آب ،خشکسالی و مسایل محیط زیستی پیش رود.

پژوهش فارس هدفمند شده است

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز در این آیین گفت: با نگاهی به نمایشگاه هفته پژوهش در استان فارس می توان دریافت که هدف اصلی در این حوزه و هدفمند کردن پژوهش و محصول محور کردن آن به نتیجه رسیده است.

مجتبی زبرجد افزود: ۱۰۰ مرکز پژوهشی و دستگاه اجرایی استان فارس در این نمایشگاه شرکت کرده اند و دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشته اند.

وی ادامه داد: امسال برای چهارمین سال استان فارس در حوزه پژوهش به عنوان استان برتر حوزه پژوهش کشور انتخاب شد و بزودی استاندار فارس به نمایندگی از همه پژوهشگران فارس این لوح را دریافت می کند.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز عنوان کرد: ضروری است که هر پژوهشگر در استان فارس یک نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به کار گیرد تا ضمن اشتغالزایی انتقال تجربه نیز در این حوزه مهم صورت پذیرد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد که تا چهارشنبه ۲۰ آذر در این مکان از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل