بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!


برخی عقیده دارند با کاهش وعده‌های غذایی می‌توانند به تناسب اندام و کاهش وزن دست پیدا کنند اما این روش برای رسیدن به وزن ایده آل مناسب نیست، باید با انتخاب وعده‌ها و خوراک مناسب به تن سالم دست پیدا کنید. در این مقاله می‌خواهیم عنوان کنیم انتخاب و تهیه میان وعده سالم و مصرف […] نوشته بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!...

بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!
۱+

برخی عقیده دارند با کاهش وعده‌های غذایی می‌توانند به تناسب اندام و کاهش وزن دست پیدا کنند اما این روش برای رسیدن به وزن ایده آل مناسب نیست، باید با انتخاب وعده‌ها و خوراک مناسب به تن سالم دست پیدا کنید. در این مقاله می‌خواهیم عنوان کنیم انتخاب و تهیه میان وعده سالم و مصرف منظم روزانه آن به سلامتی و تناسب اندام شما کمک شایانی خواهد کرد.

انتخاب یک استراتژی خوب برای تناسب اندام

حذف وعده‌های غذایی یا حتی روزه گرفتن اولین فکری است که به ذهن اکثر افرادی که قصد داشتن بدنی سالم و همچنین تناسب اندام دارند؛ خطور می‌کند، اما این کار به‌سرعت نتیجه معکوس خواهد داشت. برخلاف باور عموم، حذف وعده‌های غذایی باعث تسریع از دست دادن چربی‌ها و تناسب اندام نمی‌شود، بلکه بدن شما را با پیش بینی ادامه قحطی، مجبور به ذخیره چربی برای روزهای سخت پیش رو می‌شود.

نتیجه تصمیم ما با رسانیدن بدن به مرز گرسنگی شدید؛ مصرف حجم بیشتر غذا، بدون کنترل نوع آن و خوردن سریعتر می‌شود که حتی کنترلی به پایان رساندن را هم از دست خواهیم داد.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که حذف کردن تعداد وعده‌های غذایی (همانطور که گفته بودیم پورخوری را هم بدنبال خواهد داشت) با افزایش چربی در شکم ارتباط مستقیم خواهد داشت و باعث مشکلاتی چون امراض قلبی و دیابت می‌شود.

تئوری‌های زیادی درباره وعده‌های غذایی وجود دارد که در با توجه به مصرف کالری روزانه هر فرد بسته به سن، خصوصیات جسمی و فعالیت روزانه میزان مصرف کالری در این وعده‌ها کم یا زیاد می‌شود. ولی تاکید و توصیه به مصرف میان وعده‌ها به طور مشترک در اکثر تحقیقات گنجانده شده است.

بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!

بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!

در زندگی پر مشغله امروز متعادل نگه داشتن وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها کار خیلی سختی شده است. فرض کنید کارمندی که با آگاهی تمام صبح خود را با صبحانه مناسب شروع کرده و بعد به محل کار خود مراجعه کرده است. فاصله بین صبحانه تا ناهار حداقل ۷ ساعت می‌شود که برای خالی ماندن معده زمان خیلی زیادی خواهد بود.

اگر بخواهیم سلامتی خود را به مخاطره نیاندازیم بهتر است در میان وعده صبحانه تا ناهار یک روز پرکار خواراکی با خود داشته باشیم که گرسنگی شدید سراغ ما نیاید.

تحقیقات نشان داده است که خوردن غذا بیرون از خانه نیز یکی از مضرات سلامتی است از طرفی معمولا در این شرایط مصرف فست فود که یک عامل منفی دیگر به حساب می‌آید هم ممکن است از انتخاب‌های شما باشد. کارشناسان توصیه می‌کنند که هرچقدر که امکان دارد وعده‌های غذایی را در خانه بپزید و برنامه‌ای پیشاپیش قبل از بیرون رفتن از خانه داشته باشید. توصیه می‌شود که قبل از اینکه از خانه خارج شوید میان وعده صبح را با خود داشته باشید.

با وجود اینکه الان در ذهن شما انتخاب‌های زیادی را می‌گذارنید که چه خواراکی‌هایی را می‌توانم با خود بردارم، ممکن است گروهی به تناقض‌هایی برخوردکرده باشید

چه خوارکی‌هایی برای میان وعده صبح می‌شه خورد؟

به یاد داشته باشید که بهتر است این خوراکی از قبل تهیه شده باشد تا از ابتدای روز با خود برداشته باشید که برای تهیه آن در زمان مصرف در تنگنا قرار نگیرید و انتخاب‌های ناشایست نداشته باشید.

از این رو بهتر است ویژگی‌های زیر در آن باشد تا به مشکل برخورد نکنیم

قابل حمل باشد

از آنجایی که ممکن است مسیر طولانی را پیاده، با مترو یا حتی با ماشین شخصی طی کنید تا به محل کار خود برسید ناخود آگاه این ویژگی از مهمترین این ویژگی‌ها محسوب می‌شود. این خوراکی باید دارای حجمی باشد که در کیف یا حتی گاهی اوقات در جیب شما جای گیرد.

در فضای باز خارج از یخچال فاسد نشود

از آنجایی که در نظر داریم محصولات اورگانیک و سالم مصرف کنیم باید مراقب باشید انتخابی نکنید که در خارج از خانه هستیم و امکان نگهداری داخل یخچال نیست و زمان کوتاهی هم نیست؛ این زمان باعث خراب شدن آن نشود.

نباید سلامتی را به مخاطره بیندازد.دارای مقادیر مناسبی قند باشد

بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!

بهترین میان وعده‌ای که برای سلامتی جسمی می‌توانیم انتخاب کنیم!

هیچ به یاد می‌آورید که فردی رنگ پریده می‌شود و یا قادر به تصمیم گیری درست نیست به او می‌گویند دچار افت قند خون شده است. پس باید در نظر داشته باشید که ساعاتی از صبحانه خواهد گذاشت که به مصرف میان وعده برسید حتما برای فعالیت خود نیاز به مقادیری قند دارید که این میان وعده می‌تواند تامین کننده آن باشد.

ویتامین‌های لازم روزانه بدن شما را تامین کند

مقاله‌های زیادی در رابطه با تاثیر کمبود ویتامین عامل بیماری‌های کثیری در افراد خواهد شد. بی شک بهترین زمان مصرف ویتامین در میانه اول روز جهت مصرف طی روز است که این اهمیت وجود ویتامین در انتخاب میان وعده صبح را می‌رساند

کالری مصرفی روزتان را تامین کند

تامین کالری روزانه به سر حال و فعال بودن شما در طی روز کمک شایانی خواهد کرد تا شما بتوانید به خوبی از پس فعالیت‌های فیزیکی روزتان بر بیاید.

بهترین انتخاب برای یک عصرانه رژیمی و سالم چیست؟

اینجاست که تمام انگشت‌های این گزینه‌ها یک محصول منحصر به فرد را نشانه می‌گیرد. میوه خشک تمام ویژگی‌های یک میان وعده قابل حملِ سالم با قند و کالری مناسب که تا زمان مصرف خراب نشود را داراست. ما مجاب هستیم برای حفظ سلامتی خود در کنار وعده‌های اصلی، میان وعده‌هایی را هم داشته باشیم که دچار گرسنگی شدید و عطش بلعیدن هر غذایی که در دسترسمان قرار گرفت را نداشته باشیم. میوه بهترین انتخاب برای این وعده است ولی افسوس که این انتخاب مشکلات زیادی را خواهد داشت. اگر از سختی‌های حمل آن چشم پوشی کنیم نگهداری در ساعات طولانی میوه خارج از یخچال باعث فساد میوه خواهد شد.

از آنجایی که میوه خشک مقادیر زیادی از آب خود را در پروسه خشک شدن از دست داده است در این شرایط خراب نخواهد شد و همینطور در حجم کمتر میوه با حفظ مواد معدنی و ویتامین‌ها موجود در آن، قابل حمل خواهد شد. میوه خشک می‌تواند ویتامین و مواد معدنی روزانه شما را تامین کند و شما را برای حمل آن به سختی نیاندازد.
اگر راجع به خشک کردن میوه اطلاعاتی ندارید یا مشغله روزانه به شما اجازه خشک کردن آن را نمی‌دهد می‌تونید مخلوطی از میوه خشک‌های طبیعی را برای یک میان وعده سالم تهیه کنید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و قدم مثبتی در حفظ سلامتیتان بردارید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)