برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی در آذربایجان‌غربی


برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: به همت معاونت فرهنگی این نهاد، مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی در استان برگزار و نفر برتر معرفی شد.

«امین رستم زاده» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مسابقات با هدف تقویت مهارت‌های بیانی و فراگیر کردن دستاوردهای پژوهشی دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد و دکتری برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد ارتباط متقابل میان دانشجویان و صنعت در راستای استفاده از توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان برای رفع نیازهای کشور از دیگر اهداف این رویداد علمی است.

وی با اشاره به اینکه مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌ها برای نخستین‌بار توسط دانشگاه «کوئیزلند» استرالیا برگزار شد، افزود: ابتکار برگزاری این مسابقات توسط جهاد دانشگاهی بستر و زمینه‌های ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت و تجاری‌سازی ایده‌های دانشجویی را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این مسابقات در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال برای ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه و رونق تولید برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه به خاطر نبود رابطه موثر و نبود اعتماد کافی از سوی صنعت و بازار کار به تحقیقات دانشگاهی، پژوهش‌های دانشگاهی در قفسه‌های کتابخانه‌ها بلا استفاده مانده‌است و برگزاری این مسابقات و فرهنگ‌سازی در این رابطه می‌تواند کمک شایانی در رفع این خلاء ارتباطی داشته باشد.

وی ضعف مهارت‌های ارتباطی کارآفرینان و ایده‌پردازان با سرمایه‌گذاران را یکی از دیگر دلایل توسعه‌نیافتگی اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: در اکثر مواقع ایده‌پردازان توانایی ارائه موثر ایده خود را به سرمایه‌گذار ندارند و همین امر موجب ایجاد فاصله بین ایده‌پردازان و صنعتگران می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در رابطه با مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: در مرحله مقدماتی این مسابقات بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی‌های انجام‌شده، ۲۰ نفر به مرحله اصلی مسابقات راه‌یافتند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقات اظهار کرد: تمامی فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری و معادل حوزوی آن در همه رشته‌های مصوب که از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان شهریورماه ۱۳۹۸ از پایان‌نامه خود دفاع کرده و دانشجویانی که پروپزال پایان‌نامه خود را تا پیش از پایان مهر ۹۸ به تصویب رسانده‌بودند، می‌توانستند در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کنند.

وی با اعلام اینکه ۳۳ درصد شرکت‌کنندگان در مقطع دکتری و ۷۷ درصد نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد در حال تحصیل هستند، بیان کرد: همچنین ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان در گروه علوم‌انسانی، ۲۵ درصد در گروه علوم‌پایه و ۱۰ درصد نیز در رسته‌های فنی‌ومهندسی و سایر گروه‌ها شرکت کرده بودند.

به گزارش ایرنا در این دوره از مسابقات «رضا داداشی» با کسب ۳۴ امتیاز به عنوان منتخب آذربایجان‌غربی با ارایه پایان‌نامه با عنوان «به‌کارگیری روش‌های کمومتریکس برای مطالعه تجزیه‌ای همزمان داروهای ترکیبی از بستر پلیمری» به مرحله کشوری مسابقات راه‌یافت.

این مسابقات در آذربایجان‌غربی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور و مشارکت دانشگاه ارومیه برگزار شد.

گفتنی است در این دوره از مسابقات، دبیرخانه مسابقات ضمن کسب مجوز از دانشگاه «کوئینزلند» به عنوان صاحب امتیاز معنوی آن، دستورالعمل اجرایی مسابقات را بر اساس شاخص‌های مسابقات بین‌المللی و استانداردهای دانشگاه کوئیزلند مورد بازبینی قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق