فرماندار اشنویه: مشارکت بالای داوطلبان نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد


فرماندار اشنویه: مشارکت بالای داوطلبان نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: آمار بالای مشارکت داوطلبان ثبت‌نام‌کننده برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نوید برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده در حوزه اشنویه و نقده را می‌دهد.

اسعد خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوزه انتخابیه نقده و اشنویه با تعداد ۶۹ داوطلب رتبه دوم را در آذربایجان‌غربی پس از مرکز استان به خود اختصاص داده‌است.

وی اضافه کرد: پس از ارومیه حضور ۶۹ داوطلب نمایندگی در حوزه نقده و اشنویه و جلو زدن این حوزه از شهرستان‌هایی نظیر بوکان، خوی، میاندوآب، مهاباد و حتی سلماس و ماکو، داغ بودن انتخابات این منطقه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبانی که در این حوزه نام‌نویسی کرده‌اند سه نفر از نمایندگان ادوار گذشته هستند، افزود: از بین داوطلبان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه، ۱۱ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، یک نفر دارای مدرک حوزوی، هفت نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بقیه دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبان در اشنویه و نقده تنها یک زن دیده می‌شود، افزود: جوان‌ترین داوطلب ۳۱ سال سن دارد و مسن‌ترین داوطلب نیز دارای ۶۶ سال سن است که از طیف‌های مختلف جامعه شامل اعضای هیات علمی دانشگاه، روسای ادارات و پزشکان و دستگاهای اجرایی مختلف این شهرستان هستند.

وی افزود: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه ۴۱ نفر ثبت‌نام کرده بودند که در این دوره شاهد افزایش مشارکت بیش از ۵۰ درصدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اشنویه جزو نخستین شهرستان‌هایی بود که اعضای هیات‌ اجرایی را به هیات نظارت استان معرفی کرد، افزود: هشت عضو از معتمدان همراه با سه عضو اداری شامل فرماندار، دادستان و رییس اداره ثبت احوال شهرستان در مجموع ۱۱ عضو هیات اجرایی انتخابات اشنویه را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: اعضای هیات‌ اجرایی پس از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط مراجع چهارگانه به مدت ۶ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی کرده و نتایج بررسی را به هیات اجرایی استان و داوطلبان اعلام می‌کنند که طبق قانون حق اعتراض برای داوطلبان محفوظ است.

فرماندار اشنویه افزود: این شهرستان جزو حوزه فرعی انتخابات است که حوزه اصلی آن در نقده قرار دارد و ۶۹ شعبه اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای آن تعیین شده‌است.

وی اظهار داشت: تمامی تهمیدات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری در این شهرستان فراهم شده و مراحل انتخابات همزمان با سراسر کشور در اشنویه نیز روزشمار خود را طی می‌کند.

ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه با ثبت‌نام ۵۲۲ نفر در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی به پایان رسید.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۷۴ روز دیگر و در روز ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود و ۱۲ نماینده، کرسی‌های وکالت مردم آذربایجان‌غربی را برای چهار سال آینده در اختیار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403