یک مدرسه خیرساز در شهرری به بهره برداری رسید


یک مدرسه خیرساز در شهرری به بهره برداری رسید

شهرری ـ ایرنا ـ یک واحد آموزشی هشت کلاسه خیرساز با زیربنای 930 مترمربع در2 طبقه امروز دوشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرری به بهره‌برداری رسید.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری در مراسم بهره برداری از این مدرسه خیرساز، اظهار داشت: مدرسه خیرساز زنده یاد بانو "عفت آهنگر" در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۸۰ متر مربع با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران و علی لاهوتی عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کشور احداث و آماده بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه بانو "عفت آهنگر" ظرفیت پذیرش و ثبت نام ۲۵۰ دانش آموز را طی سال تحصیلی دارد، افزود: این مدرسه خیرساز با توجه به نیاز منطقه به دبیرستان دخترانه دوره اول مقطع متوسطه اختصاص یافته و دانش آموزان آن در پایه‌های هفتم تا نهم تحصیل می کنند.

نصیری اضافه کرد: مدرسه خیرساز بانو "عفت آهنگر" علاوه بر هشت کلاس درس مجهز به پنج اتاق اداری، نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه و سایت رایانه ای می باشد تا دانش آموز و معلمان در بهترین شرایط ممکن به تدریس علم و دانش بپردازند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای بی رویه و تبدیل خانه‌های ویلایی به ساختمان‌های بلند مرتبه در بخش مرکزی دولت آباد و همچنین مهاجرت پذیری این منطقه از سایر شهرستان‌ها باعث افزایش بیش از حد دانش آموزان شده است، افزود: هم اکنون ۹۰ دردصد مدارس ناحیه یک به صورت ۲ شیفته اداره می شوند.

نصیری یادآور شد: سه مدرسه ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری به صورت فوری احتیاج به تخریب و بازسازی دارند ولی به دلیل نداشتن فضایی آموزشی که بتواند جای این مدارس را در زمان ساخت ساختمان جدید بگیرد نمی توان به این مدارس دست زد.

وی اضافه کرد: فضاهای آموزشی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند و همچنین ساختمان مدارسی که سن بالایی دارند علاوه وجود خطرات متعدد به دانش آموزان هزینه نگهداری بالایی را نیز برای مدیر مدرسه تحمیل می کند.

نصیری خاطرنشان کرد: مدارس آموزش و پرورش این ناحیه به دلیل قرارگیری در حاشیه کلانشهر تهران با جمعیت بالای دانش آموزی مواجه هستند به همین جهت باید تمامی مسئولان و خیرین نگاه ویژه ای به نوسازی مدارس این منطقه داشته باشند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۱۴۰ مدرسه آموزش و پروش ناحیه یک شهرری تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!