عملیات مرمت خانه تهران از سوی شهرداری آغاز می‌شود


عملیات مرمت خانه تهران از سوی شهرداری آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- مرمت خانه تهران (عمارت اتحادیه) در خیابان لاله زار تهران توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری آغاز می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس سید مجید غمخوار مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران افزود: متعاقب نشست مشترک سازمان عمرانی مناطق و سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص بررسی جنبه های فنی پروژه مرمت و بازسازی عمارت تاریخی اتحادیه، مقرر شد اقدامات اجرایی در این زمینه پس از تعیین کاربری ها و انتقال اسناد و مدارک فنی پروژه، در اسرع وقت آغاز شود.

گفتنی است خانه اتحادیه یکی از باارزش ترین آثار معماری بازمانده از دوره قاجار به شمار می آید و در خیابان لاله زار قرار دارد.

این خانه به دلیل موقعیت مکانی بین خیابان فردوسی و لاله‌زار تهران قدیم، محل رفت‌وآمدهای میهمانان خارجی آن روزهای قبل انقلاب و نشست‌های سیاسی هم بوده‌است.

این اثر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۰۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. اما پس از چندی بعد «به حکم دیوان عدالت اداری ایران، خانه اتحادیه، (محل ساخت سریال دایی‌جان ناپلئون) به همراه خانه پدری پروین اعتصامی از فهرست آثار ملی خارج شده و در خطر تخریب قرار گرفتند».این خانه در مهر ماه ۱۳۹۴ توسط سازمان زیباسازی شهر تهران به قیمت ۲۸ میلیارد تومان خریداری و جز دارایی‌های شهرداری تهران شد.

این خانه - باغ زیبا متعلق به امین‌السلطان، صدراعظم دوره ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمد علی شاه قاجار بوده‌است، که پس از کشته شدن او، توسط «حاج رحیم اتحادیه» خریداری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...