ناراحتی یهودیان از اظهارات ترامپ


ناراحتی یهودیان از اظهارات ترامپ

ترامپ در اظهارات شنبه شب خود در جمع اعضای لابی آیپک تاکید کرد که یهودیان آمریکا چاره‌ای جز حمایت از او در انتخابات آتی ریاست جمهوری(2020) ندارند.

اظهارات اخیر ترامپ در نشست شورای اسرائیلی- آمریکایی (آیپک) با واکنش انتقادی گروه‌های یهودی مواجه شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، گروه موسوم به "شورای دموکراتیک یهودی" آمریکا در بیانیه‌ای از اظهارات شنبه شب ترامپ در نشست شورای اسراییلی – آمریکایی در هالیوود ایالت کالیفرنیا انتقاد کرده و اظهارات ترامپ را "به شدت توهین‌آمیز" و دارای" کلیشه‌های منفی مورد استفاده در طول تاریخ برای هدف قرار دادن یهودیان" دانسته است.

"هالی سویفر"، مدیر اجرایی شورای دموکراتیک یهودی آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفته است: "ما شدیدا اظهارات متعصبانه و زننده رئیس جمهوری آمریکا که بار دیگر در آنها از کلیشه‌های یهودستیزانه همچون انگیزه پول را داشتن و وفادار نبودن به اسرائیل استفاده شد، محکوم می‌کنیم."

او در این بیانیه گفته است:" ترامپ حتی این جسارت را کرد تا بگوید یهودیان انتخابی به جز حمایت از او ندارند و این که گفت، باید مردم را از آمریکا در راستای افزایش حمایت از اسرائیل بیرون بیندازیم."

سویفر با اشاره به اینکه ترامپ حمایت اکثریت جامعه یهودیان آمریکا را ندارد، افزود:" "یهودیان آمریکا انتخاب‌های خودشان را دارند و آنها قرار نیست به ترامپ یا حزب جمهوریخواه رای بدهند؛ حزبی که در دستور کار تنفربرانگیز ترامپ شریک شده است."

ترامپ در اظهارات شنبه شب خود در جمع اعضای لابی آیپک تاکید کرد که یهودیان آمریکا چاره‌ای جز حمایت از او در انتخابات آتی ریاست جمهوری(2020) ندارند.

او گفت: "شما قاتلانی بی‌رحم هستید و اصلا افراد خوبی به حساب نمی‌آیید اما شما باید به من رای بدهید. شما گزینه دیگری ندارید."

سخنرانی شنبه شب ترامپ در جمع لابی یهودی آیپک/ آسوشیتدپرس

ناراحتی یهودیان از اظهارات ترامپ

ترامپ در ادامه سناتور "الیزابت وارن"، از نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات‌ها را مورد تمسخر قرار داد و گفت: شما قرار نیست به "پوکاهونتاس" رای بدهید. شما قرار نیست به مالیات بر ثروت رای بدهید. در غیر این صورت 100 درصد ثروت شما به باد خواهد رفت."

از سوی دیگر چپگرای یهودی "جی استریت" هم در توییتی اظهارات اخیر ترامپ را محکوم کرد.

این گروه در توییتی نوشت: "رئیس جمهور آمریکا قادر نیست وقتی که برای مستعمان یهودی سخنرانی می‌کند وارد چاه عمیق کنایه‌های یهودی ستیزانه که به جهان بینی او شکل داده، نشود...ما قرار نیست نفس در سینه حبس کرده و منتظر باشیم که حامیان ترامپ تنها حرفشان را بزنند. ما به شکل خستگی ناپذیر برای شکست دادن این رئیس جمهور و آنهایی که حامی‌اش هستند در انتخابات 11 ماه دیگر تلاش خواهیم کرد."

توییت گروه "جی استریت" در محکومیت اظهارات شنبه شب ترامپ در جمع لابی یهودی در آمریکا

ناراحتی یهودیان از اظهارات ترامپ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس