خنثی کردن نقشه دشمن منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم می‌شود


خنثی کردن نقشه دشمن منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم می‌شود

زنجان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: هر اندازه بتوانیم نقشه دشمن را خنثی کنیم، افزایش اعتماد عمومی مردم را در پی داشته و مطمئن می‌شوند که حضور و رای آن‌ها در انتخابات، تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان افزود: مردم‌سالاری دینی از مظاهر نظام جمهوری اسلامی بوده و برگزاری انتخابات، یکی از مصادیق مردم‌سالاری دینی است.

وی اظهار داشت: اهمیت انتخابات در تمام ادوار به‌ویژه در این دوره، روشن و شفاف است و انتظارات نظام و رهبر انقلاب برای مشارکت حداکثری در بستر سلامت، امنیت و رقابت سالم است که تمام مجموعه‌های دست‌اندکار برای تحقق این اهداف و مقاصد در انتخابات باید تلاش مضاعف کنند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه جلب رضایت ولی فقیه از امت بر اساس روایات، مصداق عبادت است، خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری فرصت انتخابات برای تقویت نظام و جلب رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کرده و از این عبادت، غافل نشویم.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: شبهه‌افکنی و سست کردن مردم برای حضور در انتخابات، مورد انتظار دشمن است که در تمام دوره‌ها انجام می‌دهند تا ذائقه خوش انتخابات را تلخ کنند.

وی افزود: دشمن با القای یاس و ناامیدی و استفاده از پیاده‌نظام داخلی می‌خواهد حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کرده و شبهه‌افکنی کند که نیاز به هوشیاری، بصیرت، شناخت نقشه‌های دشمن و مراقبت در برابر آن دارد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: همراهی، هماهنگی و یکپارچگی بین دست‌اندرکاران انتخابات، یک اصل، افق و مقصد تغییرناپذیر بوده و یکی از نقشه‌های شوم دشمن، دو قطبی و سه قطبی کردن و القای اختلاف میان مسؤولان است که باید مراقبت شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رعایت مرّ قانون از تمام دست‌اندرکاران، داوطلبان و طرفداران آن‌ها مورد انتظار است، گفت: تمام تخلفات، رصد می‌شود اما چند موضوع در تخلفات انتخاباتی از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه استفاده از اموال و منابع دولتی در انتخابات، خط قرمز است، اظهار داشت: علاوه بر امکانات فیزیکی حتی اظهار نظر به نفع یک داوطلب نیز استفاده از جایگاه و منصب و از مصادیق استفاده از اموال و منابع دولتی است.

صادقی نیارکی تاکید کرد: تمام کارگزاران و دوایر دولتی و حتی موسسات عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ها به هیچ عنوان حق ندارند کمترین وقت و امکانات را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهند.

وی افزود: مسؤولان این دوایر به‌خصوص بعد از آغاز ایام تبلیغات قانونی نباید نامزدها را در محافل و به‌ویژه در ارائه خدمات به جامعه با خود همراه کنند.

صادقی نیارکی ادامه داد: سوء استفاده از مقام بر له یا علیه نامزدها، تخریب چهره‌ها، تخریب چهره نظام و سیاه‌نمایی، بهره‌گیری از فرقه‌ها و احزاب، پرداختن به برخی حساسیت‌های جامعه نیز از تخلفات دیگری است که اولویت بیشتری در رصدها دارد.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: باید با افراد، گروه‌ها و جریان‌هایی که قصد زیر سوال بردن ارکان نظام را دارند، برخورد شود تا بدانند که تخلفات و حرکات آن‌ها رصد می‌شود.

وی اظهار داشت: حتی صحبت کردن و وعده دادن در مورد حساسیت‌های جامعه از جمله تقسیمات کشوری نیز در اولویت تخلفات تبلیغاتی قرار داشته و دستگاه قضایی به آن حساس است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی رصد می‌شود، خاطرنشان کرد : هیات‌های نظارت و اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها اقدامات گذشته افراد را مورد توجه می‌دهند.

وی افزود: فردی که خود را در معرض قانونگذاری قرار می‌دهد خودش نیز باید قانون را رعایت کند و به هیچ عنوان به خود و هوادارانش اجازه تبلیغات زودهنگام در فضای حقیقی و مجازی را ندهد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: همه باید جریان انتخابات را گرم کنند اما این اقدام مستلزم تبلیغات نبوده و نباید شاهد فضای انتخاباتی به روش غیراخلاقی باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان نیز گفت: تا کنون ۱۲ جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح استان زنجان برگزار شده است.

محمدتقی فتحی اظهار داشت: خبرهای موثق و خوبی از طریق سیستم جامع اطلاعات مردمی این معاونت تحت عنوان «سجام» به صورت روزانه و در قالب خبرها و تخلفات انتخاباتی، دریافت می‌شود.

وی با اشاره به جوانگرایی در داوطلبان این دوره، خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان فعلی، داوطلب نشده و بسیاری از داوطلبان نیز هنگام ثبت‌نام اعلام استقلال کرده و خود را داوطلب مستقل معرفی کرده‌اند.

فتحی افزود: تدابیر پیشگیرانه مربوط به سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات، اندیشیده شده و به دست‌اندرکاران و متولیان انتخابات ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بررسی پرونده انتخابات‌های گذشته، گفت: در این دوره تا کنون تخلف خاصی که قابل برخورد باشد گزارش نشده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان