کمیته نظارت بر کیفیت نسخه نویسی پزشکان تشکیل شود


کمیته نظارت بر کیفیت نسخه نویسی پزشکان تشکیل شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل کمیته نظارت بر کیفیت نسخه نویسی پزشکان با همکاری معاونت دارو و غذا و معاونت درمان را خواستار شد.

ارسلان سالاری در جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با رویکرد بررسی وضعیت تامین دارو و تجهیزات در استان اظهار کرد: بهبود فرایند زنجیره تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی جهت کاهش زمان بستری و انتظار بیماران و ارتقای سلامت مردم، امری ضروری است.

وی تصریح کرد: نظارت مدیران بر کیفیت و کمیت ارایه خدمات و فرایندهای اجرایی و اولویت بندی آن ها می تواند منجر به تامین، حفظ و سلامت جامعه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدیریت نظارت بر عملکرد خرید دارو و تجهیزات در بیمارستان ها و نظارت صحیح بر نسخه ها در تمام داروخانه ها را مورد تاکید قرار داد.

سالاری با بیان اینکه در بحث تجهیزات بیمارستانی و تهیه دارو باید نظارت ها جدی تر صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تمام داروخانه ها باید مسئول فنی داشته باشند و در توزیع دارو از نیروهای با تجربه استفاده شود. نظارت بر نحوه خدمات رسانی نیز بر عهده ماست.

وی، تشکیل کمیته نظارت بر کیفیت نسخه نویسی پزشکان با همکاری معاونت دارو و غذا و معاونت درمان را خواستار شد.

در خصوص تامین داروها مشکلی در استان وجود ندارد

فردین مهرابیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۶۴داروخانه خصوصی طرف قرارداد داریم، افزود: این داروخانه ها ماهانه ۶۰۰ تا ۶۵۰میلیون تومان نسخه پرداخت می کنند.

وی در مورد آخرین آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در گیلان گفت: تاکنون ۲۴۰۹ بیمار سرپایی با علائم شبه آنفلوآنزا و ۸۰۵ بیمار بستری مبتلا به شبه آنفلوآنزا گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در خصوص تامین داروها مشکلی در استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی کاهش یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟