وعده 200 میلیون تومانی وزیر محقق نشد/ دیگر آن تیم سال‌های قبل نیستیم


وعده 200 میلیون تومانی وزیر محقق نشد/ دیگر آن تیم سال‌های قبل نیستیم

سرمربی تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب گفت: مشکلات مالی باشگاه و وعده‌های محقق نشده مسئولین باعث شده تا تیم زاگرس در لیگ برتر امسال مانند سال گذشته نتواند در قامت یک تیم مدعی ظاهر شود.

هوشنگ کاکلوند در گفت و گو با ایسنا، حال این روزهای تیم هندبال زاگرس را ناخوش توصیف کرد و گفت: زمانی که تیم زاگرس راهی لیگ برتر هندبال ایران شد، از اعتبار چندساله‌ام در این رشته خرج کردم و توانستم چند بازیکن خوب را برای این تیم جذب کنم و از دو ماه پیش از شروع لیگ تمریناتمان را شروع کنیم.

وی افزود: هرچند آن زمان هم باشگاه زاگرس درگیر مشکلات مالی زیادی بود، اما هرطوری که بود حقوق بازیکنان پرداخت می‌شد و آنها بدون دغدغه چندانی تمرین می‌کردند و به مسابقات اعزام می‌شدند، برای همین توانستیم در پایان فصل سال گذشته با عملکردی درخشان نابب قهرمان شویم.

سرمربی تیم زاگرس اضافه کرد: تداوم مشکلات مالی باشگاه پس از پایان رقابت‌های لیگ سال گذشته و راهیابی تیم به رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا همچنان ادامه داشت تا اینکه مسئولان باشگاه اعلام کردند که به دلیل این مشکلات نمی‌توانند در رقابت‌های لیگ برتر امسال و جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنند.

وی با بیان اینکه کمک‌ها و حمایت‌های استاندار و مدیرکل ورزش وجوانان کرمانشاه زمینه حضورمان در رقابت‌های لیگ برتر امسال را فراهم کرد، گفت: با این وجود تنها 25 روز مانده به شروع رقابت‌ها تیم را بستیم و تمریناتمان را شروع کردیم که بسیار دیر بود.

کاکلوند اضافه کرد: پس از گذشته چند هفته از رقابت‌های لیگ و نزدیک شدن به جام باشگاه‌های آسیا، با توجه به شرایطی که داشتیم نمی‌خواستیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم، اما مسئولان وعده دادند کمکمان می‌کنند و حتی وزیر ورزش در سفری که به کرمانشاه داشت، قول داد 200 میلیون تومان برای حضور تیم زاگرس در جام باشگاه‌های آسیا اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: طبق صحبت‌هایی که وزیر ورزش داشت، قرار بر این شد تا مدیرعامل باشگاه این رقم را از جایی قرض بگیرد و تیم را هرچه سریعتر راهی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا کند و سه روز پس از آن وزیر ورزش این مبلغ را به حساب باشگاه واریز کند، اما این قول هنوز عملی نشده و هنوز دستور وزیر در معاونت مالی وزارتخانه خاک می‌خورد.

سرمربی تیم زاگرس گفت: از همان ابتدا و پیش از اعزام به این رقابت‌ها به همه گفته بودیم که نباید انتظار کسب نتیجه از ما داشته باشند، چرا که با تیم‌های قدرتمند و میلیاردی قرار است بازی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مصدومیت، محرومیت و شکست‌های پی در پی در این رقابت‌ها روحیه بازیکنان ما را تا حدودی خراب کرد و پس از بازگشت هم مشکلات مالی باشگاه و وعده‌هایی که تحقق پیدا نکرده بود، دامنگیرمان شد و از سوی دیگر به خاطر نتایجی که در این رقابت‌ها کسب کرده بودیم، کسی حتی جوابمان را هم نمی‌داد.

کاکلوند اضافه کرد: از قبل قرار بود پس از بازگشت از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، سه روز بازیکنان ما استراحت داشته باشند و پس از سه روز تمریناتمان را برای حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر شروع کنیم، اما مشکلات مالی باشگاه و احتمال کناره گیری تیم از ادامه رقابت‌های لیگ باعث شد تا نتوانیم دو بازی ابتدایی پس از بازگشت از جام باشگاه‌های آسیا را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: مدیرعامل باشگاه برای اینکه بدهی 200 میلیونی باشگاه را تسویه کند، مجبور به فروش ماشین شخصی خود شد و بازیکنان را راهی دیدار برابر تیم دشتستان برازجان کرد و آنجا مساوی شدیم.

سرمربی تیم زاگرس گفت: دیدار دوممان در شروع این مرحله از لیگ جمعه گذشته(15 آذر) برابر تیم سربداران سبزوار بود که در این دیدار هم با نتیجه 26 بر 25 شکست خوردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم زاگرس نسبت به لیگ سال گذشته دچار افول شده یا نه، عنوان کرد: اذعان می‌کنم که دچار افول شده‌ایم، اما ریشه این افول را باید در مشکلات مالی باشگاه و عدم توجه مسئولان به این تیم دانست و اگر با همین روند پیش برویم دیگر آن تیم سال قبل نیستیم.

کاکلوند تاکید کرد: متاسفانه اکنون در شرایطی هستم که باید جواب بازیکنان را بدهم که چرا حقوق‌هایشان پرداخت نشده، باید جواب مدیرعامل باشگاه را بدهم که چرا نتیجه نمی‌گیرم و جواب مردم را بدهم که چرا تیم که مدعی قهرمانی بود، اکنون در رده چهارم جدول قرار دارد.

وی گفت: فکر می‌کردیم پس از جام باشگاه‌های آسیا مشکلات مالی تیم هم تاحدودی رفع می‌شود و بازیکنان بدون دغدغه تمرین و بازی می‌کنند، اما این اتفاق نیفتاد و حتی پیش از بازی با تیم دشتستان تنها یک روز تمرین کرده بودیم که اصلا کافی نبود و بلافاصله از برازجان به سبزوار رفتیم و آنجا هم شکست خوردیم.

سرمربی تیم زاگرس در ادامه بابیان اینکه مسئولین برای نجات تیم زاگرس باید کمک‌‎هایی به این تیم داشته باشند، تاکید کرد: مسئولین ورزش استان تاکنون کمک‌های زیادی به تیم کرده‌اند، اما این کمک‌ها هیچکدام مالی و حتی در حد هزار تومان هم نبوده است.

وی در پاسخ به اینکه بخش دولتی تعهدی بابت کمک مالی به تیم‌های بخش خصوصی ندارد و چرا باشگاه‌های خصوصی این انتظار را دارند نیز گفت: در حال حاضر در استان تنها دو تیم لیگ برتری داریم که هر دوی آنها باعث ایجاد یک شور و نشاط بین جوانان شده‌ و رغبت آنها را به سمت ورزش افزایش داده اند. اینکه جوانان به سمت ورزش کشیده شوند، مانع از رفتن آنها به سمت آسیب‌های اجتماعی می‌شود و در نتیجه هزینه‌هایی که باید برای مبارزه وکنترل آسیب‌های اجتماعی شود کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته در هیچ جا هم گفته نشده که کمک بخش دولتی به باشگاه‌های خصوصی خلاف قانون است و نباید این کار را بکنند. این مسئله اکنون در همه استان‌های کشور وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در