بررسی صلاحیت کاندیدا به مدت 10 روز ادامه دارد


بررسی صلاحیت کاندیدا به مدت 10 روز ادامه دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: برنامه پس از اتمام ثبت‌نام‌ها به این صورت ادامه می‌یابد که بررسی صلاحیت کاندیدا به مدت 10 روز در هیئت اجرایی صورت گیرد و پس از اتمام بررسی صلاحیت‌ها نوبت به اعلام نظر نهایی از طریق مراجع مربوطه می‌شود.

خدابخش مرادی‌نافچی در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان با اشاره به اینکه تدابیر و اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان انجام شده است، گفت: در مهلت قانونی ثبت‌نام در چهار حوزه انتخابی استان، ۲۲۳ نفر شامل ۲۱ زن و ۲۰۲ مرد ثبت‌نام کردند.

وی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات از حوزه انتخابی زنجان و طارم ۱۳۴ نفر شامل ۱۴ نفر زن و مابقی مرد، خدابنده ۳۷ نفر داوطلب که شامل دو داوطلب زن و ۳۵ متقاضی مرد، حوزه انتخابی ماه‌نشان، ایجرود، بوغداکندی و قلتوق ۲۲ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که شامل دو نفر زن و ۲۰ نفر مرد و حوزه انتخابی ابهر، خرم‌دره و سلطانیه ۳۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسئول تصریح‌ کرد: در بررسی ترکیب جنسیتی مشاهده می‌شود که ۹۱ درصد مرد و ۹ درصد زنان هستند و این در شرایطی است که در مجلس دهم ۴ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تصریح کرد: عهدی بسته‌ایم که مجریان انتخابات دو اصل را مورد توجه قرار دهند؛ بی‌طرفی در انتخابات و رعایت اصل امانت‌داری و نکته دیگر قانون را فصل‌الخطاب خود می‌دانیم.

این مسئول ادامه داد: انتخابات چهار رکن دارد که رکن اول مشارکت است تا با بهره‌گیری از فرصت‌های قانونی برای فرصت‌سازی در انتخابات استفاده کنیم. امنیت دومین رکن انتخابات بوده و در این مسیر اتخاذ تدابیر لازم و تدوین برنامه برای حفظ تامین و ارتقای امنیت عمومی جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های امنیتی لازم اتخاذ شده است، ادامه داد: تقویت و تبیین احساس امنیت در ‌جامعه را نیز جزو وظایف خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم سلامت انتخابات را در کنار بی‌طرفی و قانونمندی مدنظر قرار دهیم. به‌عنوان مجری انتخابات به هیچ‌کس که از منابع عمومی برای تبلیغات استفاده می‌کند، حق ندارد له یا علیه در انتخابات استفاده کند و نظارت لازم در این رابطه انجام خواهد شد.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه رقابت در انتخابات حائز اهمیت است، گفت: در استان زنجان امر ثبت‌نام انجام شده و همه افراد اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی استانی اعلام شده و در مهلت قانونی تبلیغات انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه بعد از دستور وزیر کشور مبنی بر شروع انتخابات، هیئت‌های اجرایی در ۸ فرمانداری و ۱۰ بخشداری در استان تشکیل شد، یادآور شد: در هیئت‌های اجرایی ۱۹۸ نفر در قالب این هیئت‌ها امر اجرای انتخابات را انجام می‌دهند. ۹۷ درصد این افراد مرد و ۳ درصد زن هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق