کاهش آمار خودکشی در لرستان


کاهش آمار خودکشی در لرستان

خرم‎آباد - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: درسال های اخیر آمار خودکشی در این استان کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی دریک روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:آمار خودکشی در استان از ۱۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر سال ۹۶ به ۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته لرستان در بین چهار استان نخست در خصوص خودکشی بود، اما با انجام اقدامات آموزشی و غربالگری اکنون بحران از منطقه خارج شده است.

دریک با بیان اینکه لرستان در طرح ملی پیشگیری از خودکشی به عنوان پایلوت انتخاب شده ادامه داد: در این طرح برنامه‌هایی را وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی طراحی و به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان ارائه کرده است.

دریک اظهار داشت: در دسترس بودن ابزار خودکشی از جمله مواردی است که آمار خودکشی را بالا می‌برد بنابراین برای محدودکردن مراکز عرضه برخی محصولات مسموم‌کننده از جمله قرص برنج باید تمهیداتی انجام شود.

وی با بیان اینکه حلق آویزکردن، مسمومیت با قرص برنج و خوردن مواد سمی سه روش مرسوم خودکشی است افزود: در این بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خودکشی‌های منجر به فوت در استان به علت مصرف قرص برنج بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان بیان کرد: مرکز مشاوره شبانه‌روزی با شماره تماس ۳۵۱۵ راه‌اندازی شده که افراد نیازمند به مشاوره روانشناسی می‌توانند با تماس با این مرکز از خدمات روانشناختی بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟