پیش‎ بینی رشد اقتصادی 2 درصدی در بودجه


پیش‎ بینی رشد اقتصادی 2 درصدی در بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه: در لایحه بودجه سال 99، رشد اقتصادی 2 درصدی پیش‌بینی شده است.

پیش‎ بینی رشد اقتصادی 2 درصدی در بودجهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدباقر نوبخت در نشست خبری گفت: مجامع جهانی اعلام کرده اند که سال بعد، ایران از رکود خارج می‌شود و دوباره رشد اقتصادی را تجربه می‌کند.
وی درباره شیوه تنظیم افزایش ۱۵درصدی حقوق کارمندان گفت: قانون افزایش حقوق را متناسب با میزان تورم دیده است، اما واقعیت این است که توان پرداخت ما بیشتر از این نیست و اگر بود قطعا بیشتر می‌کردیم هر چند سال آینده نرخ تورم را کمتر از امسال پیش‌بینی می‌کنیم.
نوبخت در پاسخ به این پرسش که چرا الان فروش نفت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه است، اما برای سال بعد یک میلیون بشکه در نظر گرفته‌اید گفت: عدد اعلام شده میزان فروش نفت بین ۳۰۰ تا۵۰۰ هزار بشکه صحت ندارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احتمال حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در سال آینده افزود: مجلس هر سال در قانون حذف سه دهک را تصویب می‌کند، اما وقتی طرح حمایت معیشتی را برای ۶۰ میلیون نفر اجرایی کردیم خیلی‌ها معترض بودند و اگر این کار را هم انجام دهیم باعث ایجاد استرس در جامعه می‌شود و ما در لایحه، حذف ۳ دهک را نیاوردیم.
وی همچنین درباره معافیت مالیات هنرمندان گفت: صرفا در خصوص معافیت مالیات هنرمندان برخی‌ها گفتند چرا معافشان کردید در حالیکه از کل جامعه هدف تعداد ده یا بیست نفر درآمد بالایی دارند و نمی‌شود به همه تعمیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات