گوگل به دنبال ساخت موتور جست‌وجو ویژه پزشکان جهت بررسی سوابق بیمار


گوگل به دنبال ساخت موتور جست‌وجو ویژه پزشکان جهت بررسی سوابق بیمار

ایتنا - گوگل به‌تازگی در رابطه با واحد سلامت کمپانی خود تبلیغات بسیاری کرده اما بینش دقیقی در رابطه با وظایف و نحوه عملکرد این بخش ارائه نکرده است. بااین‌حال هم‌اکنون دوید فین برگ به‌عنوان مدیر بخش سلامت گوگل برخی از ایده‌های تیم خود را اعلام کرده است.

گوگل قصد دارد با ایجاد نوار جست‌وجویی پیشرفته و اختصاصی برای دستیابی سریع و امن به مدارک پزشکی بیماران، پزشکان را یاری کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل به‌تازگی در رابطه با واحد سلامت کمپانی خود تبلیغات بسیاری کرده، اما بینش دقیقی در رابطه با وظایف و نحوه عملکرد این بخش ارائه نکرده است.
با این‌ حال هم‌اکنون دیوید فین برگ به‌عنوان مدیر بخش سلامت گوگل برخی از ایده‌های تیم خود را اعلام کرده است.

تیم فین برگ به دنبال ساخت نوار جست‌وجویی هستند که پزشکان را در پیدا کردن مدارک پزشکی کمک می‌کند. برای مثال پزشک با استفاده از این نوار می‌تواند به‌جای استفاده از نام بیمار 87 ساله‌ای که دارد، تنها عبارت 87 را جست‌وجو کرده و به اطلاعات پزشکی او دسترسی پیدا کند.
گوگل به دنبال ساخت موتور جست‌وجو ویژه پزشکان جهت بررسی سوابق بیمار

همچنین یکی از مقامات این کمپانی مدعی شده است که گوگل تصمیم دارد این بخش را به تجربه جست‌وجوی اختصاصی پروازها نزدیک کند.
به‌ این‌ ترتیب، پزشکان می‌توانند بدون استفاده از وب عادی به جست‌وجوی شرایط بیماران خود پرداخته و اطلاعات بسیار مفید و قابل اطمینانی به دست بیاورند.

هنوز مشخص نیست که این ایده در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمان به نتیجه می‌رسد و البته در رابطه با آغاز به کار ساخت این موتور جست‌وجو نیز شک و شبهاتی وجود دارد.

البته گوگل ممکن است تبلیغات مرتبط با صفحه سلامت خود را افزایش داده و از این طریق اطلاعات مفیدی در رابطه با آینده این پروژه ارائه کند.

فارغ از نتیجه، آنچه مسلم است این است که فین برگ این روزها در پشت صحنه، بسیار پرکار است.
منابع CNBC ادعا می‌کنند که او برای بهبود جست‌وجوهای مرتبط با سلامت در گوگل و یوتیوب تلاش می‌کند و در همین راستا ممکن است برای مثال ویدیوهای دروغین در رابطه با مضرات واکسیناسیون را در این پلتفرم‌ها کم‌ارزش کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت صدای انفجار اصفهان از زبان یک منبع آگاه