توسعه پایدار بدون توجه به مقوله فرهنگ محقق نمی شود


توسعه پایدار بدون توجه به مقوله فرهنگ محقق نمی شود

دولت آبادی با بیان اینکه فضای سیاسی ما تاثیر بسیاری بر تربیت جوانان دارد، گفت: توسعه پایدار بدون توجه به مقوله فرهنگ محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (18 آذر) با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرهنگی بود، به خبرنگاران گفت: طبق آموزه‌ های دینی فرهنگ و سیاست مکمل همدیگر هستند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:بر اساس فرمایش امام علی (علیه السلام)، «مردم به حکمرانان خودشان بیشتر شبیه هستند تا به پدر و مادر خود»، که این تاثیرگذاری فضای سیاسی بر مردم را نشان می ‌دهد.

وی ادامه داد: صاحب نظران بر این عقیده هستند که اگر فرهنگ سیاسی یک جامعه درست نشود، هیچ گاه ما نمی ‌توانیم فرهنگ یک جامعه را درست کنیم.

دولت آبادی با بیان اینکه اخلاق و رفتار سیاسیون به طور یقین بر روی جامعه و فضای عمومی جامعه تاثیرگذار خواهد بود، اضافه کرد: ما نمی ‌توانیم فرهنگ را از سیاست جدا کنیم.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یاداور شد: فرهنگ اسلامی، فرهنگی است که لباس اسلام را بر تن دارد، به این معنا کهتمام ابعاد آن باید مطابق با شریعت اسلام باشد.

وی گفت: کسانی که می‌ خواهند در فضای سیاسی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت داشته باشند، باید تمام مولفه‌ های دینی را در رفتار و ظاهر خود رعایت کنند.

دولت آبادی تاکید کرد: انتظار ما از نیروهای سیاسی این است که شرایط فرهنگ جامعه را ببینند، به آن پایبند باشند و در یک مسیر صحیح حرکت کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب»، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه تاکید فراوانی بر جوانان و استفاده از ظرفیت های آنها داشتند.

وی با اشاره به اینکه باید این نکته را در نظر بگیریم که فضای سیاسی ما تاثیر بسیاری بر تربیت جوانان دارد، گفت: انتظار این است که فضای سیاسی و نیروهای سیاسی به مولفه‌ های فرهنگی و دینی پایبند باشند و از ابزارهای که با فرهنگ دینی ما مغایرت دارند، استفاده نکنند.

دولت آبادی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه محور نیست و دستگاه ‌های فرهنگی به صورت جزیره ‌ای عمل می ‌کنند، اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی و یا کار گروه اجتماعی و فرهنگی استانداری می ‌توانند، انسجام و وحدت را در بین دستگاه‌ های فرهنگی ایجاد کند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان